Skip to content
november 27, 2015 / underbarahem

Välkommen första advent!

Nu är snart första advent här och ljusstakarna står i fönstren, den stora stjärnan hänger i sovrumsfönstret. Har kommit på hur ljusstaken med de fyra ljusen skall se ut i år, trodde att jag hade ljus men de var slut… så är det när man köper storpack och inte kollar innan man åker till affären. Får fixa till den i helgen, det är ju inte första advent förrän på söndag.Julstjärna2Jag förstår inte var den här hösten har tagit vägen, det har inte blivit några mosshjärtan alls i år. Satt och tittade på bilder, förra året blev det en hel del.Vit-moss-stjärnaMen bara det slutar att regna så skall jag ta fram min rostiga stjärna och ställa den vid entrén och ljusslingorna skall få komma fram… de som fungerar.Renfäll-plåtstjärnaNu skall jag värma lite glögg och invänta helgen och de små godingarna kommer om en liten stund.

Nu får ni alla ha en mysig fredagskväll och en underbar helg!

Kram Birgitta

8 kommentarer

Kommentera
  1. Eva / Nov 27 2015 6:21 e m

    Att du inte hunnit göra så mycket pynt beror kanske på att vi haft en så härlig höst så tiden har gått till annat. Såg att jag inte heller har ljus till adventsstaken, var i en butik idag men det fanns inte stearin så då fick det vara, vet att det finns stearinljus på Ica så jag hinner handla.
    Ha de fint med de små – jag har bbf (barnbarnsfritt) denna helgen!
    Kram Eva

    • underbarahem / Nov 27 2015 7:59 e m

      Hihi, här myser vi för fullt… Millian är inte trött idag men i morgon. Skall åka och köpa ljus i morgon, stearin skall det va.
      Ha en bra kväll!
      Kram Birgitta

  2. Jessica / Nov 27 2015 7:53 e m

    Hej! Dina moss hjärtan/stjänor är så fina ❤ visst är det mysigt med all belysning nu i November mörkret..Önskar dig en fin Adventshelg<3 kram Jessica

    • underbarahem / Nov 27 2015 8:00 e m

      Tackar, kanske skall göra några att pynta med.

  3. Mona / Nov 28 2015 11:28 f m

    Det är ju något visst varje advent när man plockar fram ljusstakar o stjärnor m.m. som lyser upp denna mörka årstid. Jag skulle varit ute denna helg o ”knyckt” granris till julbocken men det är i blötaste laget så hoppas det blir finare väder för lite ute-pyssel, får fortsätta kika på ditt fina mosshjärta istället, hi,hi. Önskar en trevlig o fin 1:a advent
    kram Tibbe-Hill

    • underbarahem / Nov 28 2015 3:21 e m

      Det är mysigt med alla ljusen som tänds i trädgårdarna. Har även i år köpt en ny belysning, ett träd som skall stå ute. Det har regnat hela dagen så det blev inte så mycket utefix. Kul att du gillar mina mosshjärtan, det är dax att göra ett nytt.
      Ha en härlig advent!
      Kram Birgitta

  4. bia / Nov 28 2015 1:26 e m

    Så fint moss stjärna du gjort ;)…..det är så fint med mossa till advent och jul…själv har jag gjort en krans av gran på ytterdörren idag…bara några kvistar och lite rött….enkelt som en plätt ;))
    Ha en fin adventshelg nu!
    Kram

    • underbarahem / Nov 28 2015 3:22 e m

      Tackar, kul att du gillar mina mosshjärtan, de är också enkla att göra. Man skall inte krångla till det, det blir bra ändå.
      Du får också ha en härlig adventshelg!
      Kram Birgitta

Kommentera

att leva sin dröm

som självförsörjande ö-bo(nde)

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

