Skip to content
november 16, 2015 / underbarahem

Nu är det isolerat i mitt växthus!

Nu har jag äntligen tagit mig i kragen och satt in mitt isolertält i växthuset. Så här sent har jag aldrig satt in tältet, men växterna ser ut att trivas ändå. Snart så måste jag göra ett större tält, det är lite trångt där inne. Jag var tvungen att klippa ner olivträden lite annars hade det tagit i taket och då fryser det lättare.Isolertält-höst-2015Isolertält-höst-20152Så tråkigt det är i växthuset när de mesta växterna är borta. Har fortfarande mango,persilja,kinesisk gräslök kvar, plantorna dragon och rosmarin ser lite uppgivna ut.Höst-i-växthuset2015novSkall sätta lite mera ljus i växthuset så att jag ser bättre när jag är där ute och pysslar. Jag har en chiliplanta som jag har haft i kruka, nu satte jag den i bänken i stället så får vi se hur länge den klarar sig.

Har varit ledig i fem dagar, så nu längtar jag tillbaka till jobbet. Fast jag har hunnit med en hel del när jag har varit hemma, men nu måste jag till jobbet och få lite inspiration. Fast det är väl mest julsaker där just nu, men jag kanske behöver lite inspiration av det med kan jag tro… julen är inte långt borta.

Skulle kanske ha haft en utlottning, får fundera lite på det.

Nu önskar jag Er alla en skön måndagskväll och en härlig fortsättning på veckan.

Kram Birgitta

5 kommentarer

Kommentera
  1. Tiger / Nov 16 2015 3:32 e m

    Det är inte lika kul att packa ihop för säsongen som att starta på våren… Går det att övervintra medelhavsväxterna i växthuset? Här bor de i uterummet…

    Novemberhälsningar
    Elisabet

    • underbarahem / Nov 16 2015 3:39 e m

      Jag har haft medelhavsväxter i många år i det här tältet och det har fungerat alldeles utmärkt.jag tror inte att det är någon som inte har klarat sig. Men man vet aldrig, det får inte vara för tätt i tältet utan det måste få komma in lite luft… annars kan det mögla.
      Snart är det vår och då får vi plocka fram växterna igen…
      Birgitta😀

  2. Eva / Nov 16 2015 7:44 e m

    Åh, det är så du gör när du isolerar med bubbelplasten! Jag trodde du klädde hela växthuset på insidan med plasten men detta var ju mycket bättre. Så nu vet jag hur jag ska göra, tack för det!
    Kram Eva

    • underbarahem / Nov 16 2015 7:57 e m

      Växthuset är ganska stort så det skulle gå åt mycket plast och energi. Detta funkar väldigt bra, bara man inte har det alldeles för tätt… då kan det mögla i stället.
      Jag öppnar dörren lite då och då, vattnar och pratar lite med växterna… hihi.
      Kram Birgitta

    • underbarahem / Nov 16 2015 8:01 e m

      Glömde säga att jag har frigolitskivor som växterna står på, då blir det värme nedifrån.

Kommentera

att leva sin dröm

som självförsörjande ö-bo(nde)

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

