Skip to content
november 15, 2015 / underbarahem

Lykta på väg till soptippen!

Köpte för ett tag sedan en ny lykta till entré, den gamla höll på att falla sönder. Jag ställde den gamla vid dammen, tänkte att där kan du stå tills vi skall till soptippen. Igår när jag skulle tända lite ljus så satte jag ett ljus i den gamla lyktan också, det gick inte så bra hade regnat in i morse och ljuset hade slocknat.

Då tänkte jag att om jag tar bort det rostiga och sätter något för hålet, så kanske det funkar. När jag fixade med detta i morse så kom L ut och det blev mera än jag hade tänkt, vi hjälptes åt och detta är resultatet. Nu kan den få stå i trädgården ett tag till, lyktan ser ut att vara långlivad.Fixad-lyktaFixad-lykta2När jag skulle öppna dörren så ramlade den av, då fick det bli nya gångjärn. Det gäller att inte tappa sugen när man har påbörjat något. Även haspen till dörren fick sig en skvätt smörjmedel…Fixad-lykta3Fixad-lykta4Så nu är det bara att tända ljuset och känna sig väldigt nöjd, bara den inte blåser omkull så håller den väldigt länge. Helt plötsligt så har jag en lykta till att tända, det blir inte billigt med alla ljus som går åt.

Nu är det bara fågelbordet som behöver en make over, fint skall det vara när fåglarna skall ha mat i vinter. Lite olja och kolla så att fågelbordet hänger i hop, då är det bara att välkomna fåglarna till bords.

Ha en skön söndagskväll och en ny underbar vecka är i antågande!

Kram Birgitta

8 kommentarer

Kommentera
  1. Petra / Nov 15 2015 4:45 e m

    Så roligt när man kan fixa till nåt som nästan är färdigt för tippen. I dagens konsumtionssamhälle är jag imponerad av folk som lagar eller gör om gamla saker till nåt nytt. Megagilla 🙂
    Som vanligt rinner ”snålvattnet” när man ser din mat 😉
    Ha en skön söndag kväll, fina Birgitta.
    Kram Petra

    • underbarahem / Nov 15 2015 4:52 e m

      Det gäller att vara envis och det är jag, tycker att lyktan skall få en chans till. Gillar att och greja, utmaningar är till för att övervinnas. Hoppas att du vågar testa mina recept, det är alltid kul med lite nytt.
      Du får också ha en skön söndags kväll!
      Kram Birgitta

  2. Eva / Nov 15 2015 6:33 e m

    Det är så bra när man kan fixa saker så de får ett nytt liv, gillas!
    Din kycklinggratäng låter god, ska göra den nästa helg när lille Arvid är här, tror han gillar den. Imorgon är jag ledig och då ska Julia och William vara här. tror jag kommer att vara trött imorgon kväll.
    Ha en fin vecka!
    Kram Eva

    • underbarahem / Nov 15 2015 6:39 e m

      Jag gillar att fixa saker, kul när det funkar. Jag tog inte så mycket grön chili, var lite för feg. Jag är också ledig i morgon, får se vad som händer då? Misstänker att du kommer att vara ganska trött i morgon kväll, en som vet… hihi
      Ha en fin vecka du också!
      Kram Birgitta

  3. bia / Nov 15 2015 9:17 e m

    Ja ”järnvägar” vad helgerna och veckorna går fort…nästan skrämmande !
    Helgen var kul och Alcazar var bra…lite seg idag, men det var det värt, hihi…
    Ha en fin ny vecka !!
    Kramis bia

    • underbarahem / Nov 15 2015 9:41 e m

      Ja, det är otroligt vad fort det går, har varit lång ledig…swisch så var dagarna nästan över, är ledig i morgon också. Det är kul med aktiviteter ibland, då gör det ingenting att man blir lite dagen efter… hihi.
      Ha det bra!
      Kram Birgitta

  4. miasbild / Nov 16 2015 4:13 e m

    Bra jobbat! En riktigt fin lykta!

    • underbarahem / Nov 16 2015 6:18 e m

      Trodde inte att den skulle fungera ett tag till, kul när det går att laga😊

Kommentera

att leva sin dröm

som självförsörjande ö-bo(nde)

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

