Skip to content
november 8, 2015 / underbarahem

Nu är vinterns sittplatser fixade

Men man kan inte klaga på denna dag en underbar farsdag, det blev kanelbullar bakade i morse. Det är nog bland det godaste kaffebrödet jag vet.Idag har jag fixat till några sittplatser som kan vara sköna att ha i vinter, bara det inte regnar hela tiden. Renskinn är perfekt att ha ute, torkar väldigt fort när det har regnat på det.Sittplatsen-vid-dammen-klarSen fick det bli ett fårskinn på dynboxen, perfekt att sitta i hörnet när solen skiner på vårkanten och även i dag. Några myrten som jag har drivit upp fick komma ut från växthuset och njuta av solen.Dynbox-som-sittplatsDet är mysigt med olika sittplatser, så att man kan följa solen. Får och renskinn är perfekt att ha, de håller värmen och det känns naturligt.Sladdlampa-på-fällKöpte några sladdlampor som är tänkt som fönsterbelysning, men L kommer nog att byta kontakt så att jag kan ha dem i vanliga uttag.

Renskinn-på-bänk-vid-dammenrenfäll-vid-dammen

Fårfäll-på-dynboxSladdlampa

Nu har det verkligen blivit brunt och kalt vid dammen, men fiskarna har inte gått och lagt sig än… det är nog för varmt i vattnet. Hoppas att det kyler snart så att de kan komma till ro, det känns inte så bra.

Nu gäller det att komma på var jag skall ha sladdlampan och det kan vara problem i bland. Man skulle även kunna lägga den på ett bord, givetvis får man ha en glödlampa som är snygg och som inte lyser för mycket.

Man kanske skulle tänka efter först var man skulle kunna ha dem innan man köper, men när det nu blev tillfälle så var det svårt att låta bli.

Misstänker att det är fler som gör så, köper utan att tänka efter…det är väldigt svårt att låta bli.

Nu till en annan last jag har… Engelska deckare.

Det börjar en ny engelsk deckare på tv i kväll, jag älskar dessa serier.

Grantchester:

Vid begravningen efter ett förmodat självmord anförtror en sörjande sina misstankar om mord för kyrkoherden Sidney Chambers. Nu måste han samarbeta med kommissarie Geordie Keating. Del 1:6 Skall bli spännande att se…

Ha en skön söndagskväll!

Kram Birgitta

8 kommentarer

Kommentera
  1. Anette / Nov 8 2015 4:52 e m

    Verkligen mysiga sittplatser😊. Tycker det är så fint med tegelstenarna och renfällen. Kanske gör något liknande själv vid stugan

    • underbarahem / Nov 8 2015 4:59 e m

      Det är enkelt att göra och ser mysigt ut. Det är bättre att ha renskinnen ute för de fäller ganska mycket, de kanske skrämmer bort rådjuren också. De är söta, men äter upp en hel del…
      Ha en bra vecka!

  2. Eva / Nov 8 2015 7:51 e m

    Jag älskar fårskinn, har flera olika modeller. Och så har jag sittdynorna jag vann hos dig, kanonbra!
    Att köpa utan att tänka var man ska ha det händer ofta för mig och så blir det inte så bra som jag trott.
    Ha en fin vecka!
    Kram Eva

    • underbarahem / Nov 8 2015 8:16 e m

      Det är mysigt med fårskinn, har flera stycken. Renskinnen är väldigt fina, men de som jag har fäller… beror på när de är slaktade, var det nägon som sa.
      Jag tror att lite nöjd med grejerna som man köper är man…
      Ha en bra vecka!
      Kram Birgitta

  3. bia / Nov 8 2015 9:34 e m

    Så mysiga platser du fixat till ;))…och fårskinn och dylikt är ju bara såå mysigt att ha att sitta på ;))
    En sådan sladdlampa som du kallar den för har jag satt i en stege i vardagsrummet….såå coolt tycker jag…lite industristil över det hela ;))…man kan ju som sagt ha den lite varstans….
    Ha en fin vecka !!
    Kram bia

  4. underbarahem / Nov 9 2015 3:32 f m

    Det är kul att ändra lite till vintern också, när bordet och stolarna är undanställda. Det var en bra ide med lampan, den kan ju hänga på flera olika sätt.
    Du får också ha en bra vecka!
    Kram Birgitta

  5. petrasparlor / Nov 9 2015 8:57 e m

    Så fint du fixar Birgitta.
    Den soliga hörnan med tidningarna på fårskinnet ser ju helt underbar ut, och renskinnet vid dammen hade jag gärna provsuttit 🙂
    Önskar dig, och alla andra, en riktigt solig och fin november.

    //Petra

    • underbarahem / Nov 9 2015 9:48 e m

      Just nu får renskinnet en rejäl regnskur på sig, eller rättare sagt det har regnat hela dagen. Men min hörna på altanen är ljuvlig när solen skiner.
      Birgitta

Kommentera

att leva sin dröm

som självförsörjande ö-bo(nde)

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

