Skip to content
november 5, 2015 / underbarahem

Snart är det jul igen!

Julen kan vara väldigt vacker, med alla ljus och tomtar. Men och det är ett stort men, har man jobbat i butik så många år som jag så måste jag erkänna… jag längtar inte efter julen.

Visst är det vackert och stämningsfullt när julen är här, men allt detta hysteriska innan jul jag har lite svårt för det. Nu är det bara att bita ihop och plocka fram alla julsakerna som hör julen till och som ni förstår så är det på jobbet som gäller. I morgon börjar det, julstjärnor och tomtar skall fram sen håller det på att tag fram över.Två-tomtar-2013Men det är klart att när man får ett sådant här underbart kort så kan man inte annat än känna värme och lycka. Detta är från när Millian var ett år.Julkort-Millian
julgran2013Julen-2013Jag kanske gillar julen i alla fall, när julafton infinner sig och vi sitter i lugn och ro framför granen. Hoppas på lite lagom kyla och snö, så att vi kan åka pulka med våra små barnbarn.

Försöker peppa mig själv inför julen, nu skall här plockas fram tomtar och ljusstakar så det står härliga till på jobbet… jaja, det blir nog jul ändå.

Nu är det ärtsoppa som vi skall avnjuta till kvällsmat, lite julskinka till hade nog varit gott… hihi.

Ha en skön kväll!

Kram Birgitta

4 kommentarer

Kommentera
  1. Eva / Nov 5 2015 7:29 e m

    Sötaste kortet på lille Millian! Jag förstår att du inte känner så mycket för julen när du jobbar med julsaker i nästan två månader. Tänker ofta på butikspersonal som ska fylla butiken med julpynt och dessutom stressigt och sena kvällar och helgöppet, känner att de måste kräkas åt julen. Jag har inte varit överförtjust i julen tidigare men sen barnbarnen kom känns det mycket roligare och vi har en mysig jul hos oss dagen före julafton då alla samlas här. På julafton är dottern, svärsonen och lille Arvid kvar hos oss och det fint och vi frossar i sånt vi vill ha att äta. Ja, numera är julen som jag vill ha den!
    Ha det fint!
    Kram Eva

    • underbarahem / Nov 5 2015 7:46 e m

      Brukar julpynta i köket och vardagsrummet, maten är lite av varje men inte så mycket.
      När jag var liten åkte vi till flera ställen på julafton, det tyckte jag var lite jobbigt.
      Nu är det betydligt lugnare julafton med barnbarnen, det är så det skall vara.
      Ha det bra!
      Kram Birgitta

  2. Petra / Nov 6 2015 6:45 e m

    Fy vad tråkigt att känna så. Härmed bestämmer jag mig för att aldrig jobba i butik, jag älskar tiden från 1:a advent till julafton och vill aldrig tröttna på det :/
    Jag hoppas ändå du har lite glädje över det.
    Massor med kramar till dig, finaste Birgitta
    Petra

    • underbarahem / Nov 6 2015 6:53 e m

      Det är alldeles för hysteriskt med alla prylar och julmusik i butikerna. Men när julafton är här och man kan sitta i lugn och ro och njuta… härligt.
      Ha en mysig helg!
      Många kramar Birgitta

Kommentera

att leva sin dröm

som självförsörjande ö-bo(nde)

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

