Skip to content
oktober 27, 2015 / underbarahem

Letar efter inspiration, lite här och där!

Nu är det verkligen pysseltider när det är mörkt och kallt på kvällarna. Just nu är jag ute och letar efter inspiration, stannade till vid Blomsterlandet… kanske får lite tips där.Blomsterlandet20153

Känner att man kör på i samma spår och det blir lite tradigt, vill ha lite nytt. Missade som vanligt pysselkvällarna hos Blomsterlandet och Cramers blommor. Kanske hade varit ide att anmäla sig och åka dit, misstänker att man hade fått många tips. Ser kul ut med hundar i mossa, kanske skulle våga mig på detta. En halmbal med ljus och pynt på ser snyggt ut tycker jag, fast då lockar man väl till sig rådjur och älgar och det vill man inte ha i trädgården.Blomsterlandet20152Dessa våningskorgar är väldigt snygga skulle kunna ha dem vid entrén med mossa i och ljus… snygg korgstol tycker jag.Blomsterlandet2015Passade på att köpa ljus när jag ändå var där, det blev 20 st ljus som skall vara ute i lyktorna. Jag fick ett väldigt bra tips att ha en större flaska som ljuslykta, så nu gäller det att leta fram en glasskärare så att jag kan ta bort botten… tror att vi har en.

Får fundera vidare på detta, inspirationen kanske infinner sig snart.

Ha en skön kväll!

Kram Birgitta

8 kommentarer

Kommentera
  1. Jessica / Okt 27 2015 8:31 e m

    Hej Birgitta! kul att få tips och ideer i bland ger det ena det andra 🙂 mycket har man i sina gömmor som man kan trolla lite med,jag upptäckte just koppar sprayen ”ler” det var skoj <kram Jessica

    • underbarahem / Okt 28 2015 3:25 f m

      Det är kul att använda spray, köpte några burkar när jag var på Gekås i Ullared.
      Ha en bra dag!
      Birgitta

  2. petrasparlor / Okt 27 2015 9:38 e m

    Låter spännande med den nya lyktan av en flaska, ser fram emot ett DIY-inlägg 🙂
    Tack för fina bilder.

    //Petra

    • underbarahem / Okt 28 2015 3:28 f m

      Bara jag hittar glasskäraren och så får nog L hjälpa till.
      Ha en bra dag!
      Birgitta

  3. Eva / Okt 28 2015 6:43 e m

    Du hr hittat många idéer tycker jag, Blomsterlandet är en riktig idékälla. Mosshundarna är ju så söta, tror säkert att du lyckas tillverka några sådana …. med lite tålamod. Kan vara kul istället för den vanliga julbocken.
    Pyssla på!
    Kram Eva

  4. underbarahem / Okt 28 2015 6:50 e m

    Det får nog bli en tur till skogen, lite mossa sen kan det bli något.
    Kram Birgitta

  5. Regina / Okt 28 2015 9:21 e m

    Så fina bilder med massor av inspiration. Våningsfatet är hur fint som helst! Kanske ska jag ta en sväng till skogen för att hämta mossa och lingonris, man vet ju aldrig när det blir snö. Jag har fått skrapa rutorna på bilen flera mornar nu och idag var första gången som jag fick skrapa rutan när jag skulle hem. Brrr -2 grader.
    Kram,
    Regina

  6. underbarahem / Okt 29 2015 3:45 f m

    Precis vad jag tänkte också, kan bli snö när som helst. Nu är jag ledig i fyra dagar, längtar efter att fixa lite. Skulle också vilja ha våningsfatet, men var skulle man ställa det… det är ganska stort.
    Ha det bra!
    Kram Birgitta

Kommentera

att leva sin dröm

som självförsörjande ö-bo(nde)

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

