Skip to content
oktober 8, 2015 / underbarahem

Ljus i nya lyktan och ärtsoppa till middag!

Var i butiken PÅPALL igår, så mycket snyggt de hade och många sorters lyktor. Men hittade inte riktigt den jag ville ha, hade tänkt mig en antikfärgad. Svängde in till Blomsterlandet när jag åkte hem idag, hittade en lykta som passade utmärkt i färgen och till ett bra pris. Misstänker att den kommer att rosta, men den tiden den sorgen. Har lite svårt för att slänga den gamla, så den fick flytta till ett annat ställe lite i skymundan.nyare-lykta2Ny-lyktaJag har fortfarande en del blommor ute, hoppas att de klarar sig jag skall göra i ordning isolertältet i växthuset till helgen. Sen så får sköldpaddorna flytta in i växthuset också, de spricker lätt om de är ute i vinter.Nyare-lyktaIdag blir jag bjuden på middag av L han slår riktigt på stort, undrar om han har värmt punschen också. Fast jag måste erkänna att ibland längtar jag efter ärtsoppa och soldatens smakar väldigt gott.Soldatens-ärtsoppaNu skall jag sätta mig ner och avnjuta en god middag med en ostsmörgås, perfekt efter att ha varit ute och plockat lite med blommorna… det är tur att man har trädgårdshandskar på sig, de värmer.

Ha en skön kväll!

Kram Birgitta

2 kommentarer

Kommentera
  1. petrasparlor / Okt 8 2015 8:15 e m

    Hi hi. Detta var precis vad min pappa bjöd på idag hemma hos sig tillsammans med nygräddade tunna pannkakor. Som du säger, man skall inte underskatta en tallrik ärtsoppa.

    Riktigt snygg lykta du hittade. Alltid lika smakfullt.

    //Petra

    • underbarahem / Okt 9 2015 2:21 f m

      Det var väldigt gott med ostmackan. Det är ju torsdag så måste man hålla på traditionerna.
      Är nöjd med lyktan, passade perfekt där den står.
      Ha det bra!
      Birgitta

Kommentera

att leva sin dröm

som självförsörjande ö-bo(nde)

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

