Skip to content
september 16, 2015 / underbarahem

Höstfägring hos mig!

Det är en härlig tid hösten, med dessa vackra färger. Luften är frisk och klar, buskarna blommar väldigt mycket… jag njuter när man tar en tur i trädgården.

Snart får jag nog försöka sätta skyltar på mina blommor och buskar, har väldigt svårt för att komma ihåg namn. Men det gör ingenting det är i alla fall vackert att se på.Buskar-vid-gatanBuskar-vid-gatan2Buskar-vid-gatan4Buskar-vid-gatan3Den blomma som jag tycker är väldigt vacker på hösten är kärleksörten, synd att den vita har svårare för att överleva. Verkar som om det är svårt med vita blommande buskar, i alla fall hos mig.Vit-kärleksört-utslagenSå här fin var den vita förra året, i är är den nästan ingenting… samma med vit lavendel undrar varför det är så. Den röda är i alla fall tapper och blommar år efter år.Kärleksört-rosaNu är det bara att hoppas att det blir soligt och varmt till helgen så att vi kan njuta av härliga höstdagar. Just nu sitter jag och väntar på mina barnbarn som skall komma och äta middag.

Ha en skön kväll!

Kram Birgitta

6 kommentarer

Kommentera
  1. Greta / Sep 17 2015 9:34 f m

    Oj, jag visste inte ens att det finns vita kärleksört! Har den röda, men den är inte riktigt ”klar” ännu, men snart så. Och att binda upp dem ser ut att vara en bra ide ; )
    Härligt att få vänta in barnbarnen!
    Ha en bra dag!

    • underbarahem / Sep 17 2015 5:33 e m

      Jag brukar alltid binda upp dem innan de delar på sig, tycker att de blir finare då.
      Ha det bra!

  2. Petra / Sep 17 2015 3:05 e m

    Väldigt fint. Då kommer du inte ihåg vad busken på översta bilderna heter då? Den var jättefin och vi ska sätta några i stugan. Helst vill jag ha doftschersmin. Har inte bestämt mig än.
    Torsdagskram Petra

    • underbarahem / Sep 17 2015 5:38 e m

      Jag är väldigt glömsk när det gäller namn på blommorna, men det gör ingenting bara de är fina. Jag har smultronschersmin, det kanske är samma som doft schersmin.
      Ha det bra!
      Kram

  3. Eva / Sep 17 2015 5:50 e m

    Det är svårare att komma ihåg växternas namn ju fler man har, förr kunde jag de latinska namnen också. Min vita kärleksört hade jag ett år sen försvann den, men den röda är villig. Du har så fint i din trädgård och visst är det ljuvligt på hösten.
    Hoppas du hade mysigt med de små!
    Kram Eva

    • underbarahem / Sep 17 2015 6:08 e m

      Oj, det var inte dåligt… man borde kanske skriva upp namnen.. Tror min vita kärleks ört också kommer att försvinna. De små godingar var här i går och åt middag, sen blev det lek.
      Ha det bra!
      Kram Birgitta

Kommentera

Bloggäventyr med Bosse Lidén

Författare till romanen "Mina fotsteg i ditt hjärta", "Minnen som stannat kvar" och medförfattare till kåseriboken "Skimrande ögonblick - och dagar i grått". Alla tre böckerna går att köpa här på bloggen. Tryck på köp bok/böcker under min header och du får reda på viktig fakta. Dessutom finns det 33 st kategorier på bloggsmörgåsbordet. Förhoppningsvis hittar du något som tilltalar dig. Hjärtligt välkommen hit. Du får väldigt gärna lämna en trevlig kommentar. Tack för besöket.

Slagkraftigt Glen Snoddas!

Lifestyle of one Glen Snoddas.

att leva sin dröm

En blogg om att följa sitt hjärta och leva sin dröm - här skildrar vi livet på Lindö och utmaningen i att bli självförsörjande på en väglös ö. ❤️

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

