Skip to content
september 13, 2015 / underbarahem

Lite höst arrangemang inne!

Tänk så man längtade efter våren, så kom den och då längtade man efter sommaren. Kan inte säga att jag längtade efter hösten när sommaren hade kommit, men nu är hösten här och jag tycker att den är väldigt vacker med alla dessa ljuvliga färger.

Vad det gäller färgerna så är jag nog en höst människa och när man kollar inredning så är den verkligen i min smak. Blomsterlandet hade höstfest den här helgen och eftersom jag bor så nära så åkte jag dit. Tog lite bilder på krukor, ljusstakar och lite annat, tyckte att allt var fint.

Funderade på att göra några höstarrangemang hemma och då kollade jag om det fanns något som passade att köpa. När jag gick där och funderade så hade jag ganska mycket som jag kunde använda så det blev bara en påse fusklöv.Ljusbricka-höstFörr sådde jag alltid pumpor så att jag fick dekorationspumpor på hösten, skall försöka komma ihåg det till nästa vår… det blev många fina pumpor.
Pumpa-hink-höstHink-höstHär kommer några bilder som jag tog i butiken, så förstår ni att detta passar mig perfektlyktor-och-kruko3Lyktor-och-krukor2Lyktor-och-krukor

Tycker att den gröna färgen är jättesnygg och skulle passa hemma hos mig.

Koppar, mässig och guld är perfekt hos mig plus lite trä. Nu blev det inget köpt av detta, men bara att titta känns mysigt och få lite tips och inspiration.

Det är märkligt att man inte får nog av detta på jobbet, men det är ju så kul.

Just nu känns det som om det blir en riktigt slöar söndag, men det behöver man ibland också.

Ha en mysig söndag!

Kram Birgitta

6 kommentarer

Kommentera
  1. Eva / Sep 13 2015 6:42 e m

    Jag längtar alltid till hösten, det är en underbar tid. Så mycket fint i butiken, skulle kunna köpa det mesta. Men som du säger har man ju mycket redan att plocka fram och pynta med.
    Ha det fint!
    Kram Eva

  2. underbarahem / Sep 13 2015 6:48 e m

    Hösten är en härlig tid och de vackra färgerna. Det är lugnt och skönt efter en händelserik sommar.
    Har fortfarande sommarblommor kvar i krukorna, de har klarat sig länge tycker jag.
    Ha en bra vecka!
    Kram Birgitta

  3. bia / Sep 14 2015 12:14 e m

    Nu får hösten gärna komma…idag är det grått och lätt regn hos oss….man vänjer sej vid alla årstider….och hösten är så stilla och färggrann….det är så mycket jag vill ha nu i höst, men jag får hålla igen….har ju fulla loppisen med prylar som jag vill ha bort, hihi….gillar också trä i alla former och färgsättningar….
    Kram bia

    • underbarahem / Sep 14 2015 5:57 e m

      Här har det varit väldigt blåsigt och regnat lite. Men det är bara att hoppas att det blir fint till helgen det behöver vi.
      Känner också att det finns mycket grejer hemma, så det är bäst att använda dessa saker.
      Ha det bra!
      Kram Birgitta

  4. petrasparlor / Sep 14 2015 9:04 e m

    Åh så mycket fint.
    Får nog åka till en blomsterhandel och få lite inspiration.

    //Petra

    • underbarahem / Sep 15 2015 2:30 f m

      Det är så mysigt att det inte är bara blommor utan lite annat… kul att kombinera.
      Birgitta

Kommentera

att leva sin dröm

som självförsörjande ö-bo(nde)

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

