Skip to content
september 9, 2015 / underbarahem

Ett buddhahuvud och silvergirlang!

igår gjorde jag ett stop på Blomsterlandet när jag åkte hem från jobbet, efter en stressig dag är det så mysigt att gå där en stund. Det är inte alltid jag handlar, härligt att bara gå omkring och titta… men i går blev det shopping. Hade tidigare sett ett buddhahuvud som jag tyckte var fint och till ett överkomligt pris, så det blev ett buddhahuvud och två stycken silvergirlanger. Jag har en hörna vid infarten där jag har planterat gräs och just nu är det som finast. Tänkte att det skulle passa väldigt bra med detta.Buddhahuvud3Fick möblera om lite för jag hade fyra keramikrör med taklök i, men det var inga problem de passade bland kärleksörten.Buddhahuvud2Känner att jag har varit lite dålig med att gjuta i sommar och det visar sig nu, jag hade behövt några krukor i betong till silvergirlangerna… men mina handdukskrukor fick duga.BuddhahuvudTycker att dessa buddhafigurer är så dekorativa, har några stycken nu. Har dem för att jag tycker att de är dekorativa, men det är kul att läsa tanken om Buddhismen.

Man skall aldrig oroa sig för det löser sig, om det inte gör det så är det ingen idé att oroa sig… hmmm.

Buddhismen tillhör en av världsreligionerna men är i grunden en religion utan någon gud. I centrum för kulten står istället Buddha, den upplyste, som är en läromästare och förebild som visar hur buddhisten ska leva. Bön, offer och tro på gudar är meningslöst enligt Buddha. Det är människan själv som har makten över sina handlingar och sitt liv.

Lite djupa tankar en sån här vacker september kväll…

Ha det bra!

Kram Birgitta

9 kommentarer

Kommentera
  1. Eva / Sep 9 2015 6:11 e m

    Du har alltid så fint i din trädgård! En Buddha har jag också funderat på men jag tänker ha min inne. Det är mysigt att bara gå och titta på Blomsterlandet, oftast får ju något fint följa med hem också.
    Ha det fint!
    Kram Eva

    • underbarahem / Sep 9 2015 6:18 e m

      Det är ganska intensit på onsdagar på jobbet så det är skönt att ta av sig skorna och gå barfota i gräset när man kommer hem från jobbet. Hade köpt buddhahuvudet och plantorna igår, så det blev lite trädgårdsfix när jag kom hem från jobbet idag.
      Ha det bra!
      Kram Birgitta

  2. Petra / Sep 10 2015 5:42 e m

    Snyggt, Birgitta. Var det det buddha huvudet du pratade om när vi var på Cramers?
    Ha en fin torsdag kväll.
    Kram Petra

    • underbarahem / Sep 10 2015 6:15 e m

      Ja, kunde inte låta bli att köpa det, passar så bra bland mitt höga gräs. Det får komma in när det blir kallare, håller inte ute under vintern.
      Ha en härlig fredag och skön helg!
      Kram Birgitta

  3. petrasparlor / Sep 10 2015 8:38 e m

    Snyggt fixat som alltid 🙂

    //Petra

    • underbarahem / Sep 11 2015 2:43 f m

      Tackar, det kommer att få stå ute ett tag till, sen får det pryda en plats inne.
      Birgitta

  4. Fröken Tindra / Sep 11 2015 4:51 f m

    Vad fint det blev! Skall nog själv ta en ”blomstertur” till
    helgen. Och så skall jag rensa i rabatten…
    Ha en fin helg!
    Kram!

  5. Agneta / Sep 11 2015 6:24 f m

    Tjusigt, tänk vad det finns mycket som bara står och väntar på hyllorna som bara vill följa med hem!
    Kram Agneta

    • underbarahem / Sep 11 2015 5:27 e m

      Det är mina tankar också… hihi
      Ha en bra helg!
      Kram Birgitta

Kommentera

Bloggäventyr med Bosse Lidén

Författare till romanen "Mina fotsteg i ditt hjärta", "Minnen som stannat kvar" och medförfattare till kåseriboken "Skimrande ögonblick - och dagar i grått". Alla tre böckerna går att köpa här på bloggen. Tryck på köp bok/böcker under min header och du får reda på viktig fakta. Dessutom finns det 33 st kategorier på bloggsmörgåsbordet. Förhoppningsvis hittar du något som tilltalar dig. Hjärtligt välkommen hit. Du får väldigt gärna lämna en trevlig kommentar. Tack för besöket.

Slagkraftigt Glen Snoddas!

Lifestyle of one Glen Snoddas.

att leva sin dröm

En blogg om att följa sitt hjärta och leva sin dröm - här skildrar vi livet på Lindö och utmaningen i att bli självförsörjande på en väglös ö. ❤️

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

