Skip to content
augusti 20, 2015 / underbarahem

Det nya stallet hos sonen och hans sambo växer fram!

Ojoj, vilket väder vi har fått, är detta Brittsommar tro? Har varit ledig idag och tog en tur till Hofsnäs där blev det sol och bad.

Efter detta åkte vi till sonen och hans sambo, var lite nyfikna på hur det går med renoveringen av stallet. Milton sov men Millian visade oss först sin traktor som han höll på att ”reparera” sen fick vi gå en tur till stallet.

Det blir så fint, har några bilder från stallet som är taget med mobilen, måste få visa detta… tror att hästarna kommer att bli jättenöjda.Stallet2015Nu är taket också målat till vitt och det skall upp lite mera lampor, kristallkronan är mest för att det är kul… men visst är det snyggt?Linn-MålarDet skall stå ett bord och några stolar i hörnet, plus en del annat. Men det är mycket pysslande innan det är färdigt, Rom byggdes inte på en dag… eller hur.Millian-och-ZeldaHär är nya kompisen Zelda som får sig en pratstund med Millian, de ser ut att trivas ihop. Millians lilla Ninja kommer också att få det lika fint, men man får ta en sak i sänder. Hoppas att hästarna inte stökar ner för mycket nu när de har fått så fint.

Barfotabarn av Nils Ferlin

Det finns så mycket att titta på
när sommarn kommer till oss,
grodor som hoppar i bäck och damm
och kalvar som nyss kommit loss.

Barfota utan strumpor och skor,
ska jag vandra med dej,
ut till sommarn där vindarna bor,
till ros och förgätmigej.
Jag plockar smultron vid vägens kant
och trär sen upp dem på strån.
Det killar så skönt under foten min,
jag känner gruset med tån.

En svala flyger med svindlande fart
och måsarna skränar i skyn,
och hästen gnäggar och andra ljud
som vi hör när vi går genom byn.

Barfota utan strumpor och skor…

Ett rådjur står där vid skogens kant,
det ser oss när vi går förbi.
Ja, sommarn har mycket mera att ge
åt din och min fantasi.

Barfota utan strumpor och skor…

Tyckte att den här texten passade så bra på M&M!

I morgon blir det mys med grabbarna igen, L skall hjälpa K att fixa vidare så att det blir färdigt till vintern. Man vet aldrig, det kan bli en kall och snörik vinter… hoppas att det dröjer.

Nu har vi suttit en stund på altanen, en riktig sommarkväll!

Ha det härligt!

Kram Birgitta

 

4 kommentarer

Kommentera
  1. petrasparlor / Aug 20 2015 9:44 e m

    Åh, så fint de fixar till sina djur. Ser fram emot fler bilder när det blir klart.
    //Petra

    • underbarahem / Aug 21 2015 5:18 f m

      Det kommer mera bilder, stallet blir så fint.
      Ha en bra helg!
      Birgitta

  2. Tiger / Aug 21 2015 8:00 f m

    Oj, så fint det blir i stallet!

    Jag har prickat in högtrycket med 2 veckors semester! Behöver jag tala om att jag är nöjd…? 🙂 Men Brittsommar är inte förrän i oktober (när Birgitta har namnsdag), och Indiansommar i september. Det är nog vanlig sensommar… 😉

    Soliga sensommarhälsningar
    Elisabet

    • underbarahem / Aug 21 2015 7:25 e m

      Hm, det borde jag nog veta eftersom jag heter Birgitta… men skönt är det. Tur med semestern, jag tog en extra dag ledigt så nu är jag ledig i fem dagar. Vi har varit hos sonen idag, det blir bara finare och finare.
      Ha en bra helg!
      Kram Birgitta

Kommentera

att leva sin dröm

som självförsörjande ö-bo(nde)

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

