Skip to content
juli 26, 2015 / underbarahem

Ett svårt val!

Man tror ju inte att det är sant, det har regnat idag så det räcker för hela sommaren och hösten. Men det verkar inte vara slut än. Vad gör man då, jo städar och röjer överallt började med min walk in closet sen har resten av skåpen fått sig en omgång.

Nu är det tidningshögen som får sig en rensning, måste gå igenom alla först så jag inte missar  några bra idéer och recept.Tidningar2015Det är väl synd att slänga så många bra tidningar, tänk så mycket man kan läsa om och testa. Misstänker att det kommer att ta tid att gå igenom dessa tidningar, men vem har bråttom?… man har väl semester.Tidningarjuli2015Hittade en tidning som jag inte känner igen, undrar om jag har missat att läsa denna… den lägger jag på sparhögen. Såg ett recept på vaniljbullar, det verkade ganska enkelt att göra… den tidningen hamnar också på sparhögen.Tidningar2015juliMisstänker att det kan bli vaniljbullar i morgon, gott att ha när solen kommer och vi skall sitta ute och fika…hihi.

Känner att det blir lite mycket väderprat, men vem kan låta bli? Man tappar lusten till att göra någonting när det är så här, fixa inne vill man ju göra vinterhalvåret.

Ha en skön söndagskväll, nu skall Millian, farfar och jag se på barnprogram på tv!

Kram Birgitta

 

7 kommentarer

Kommentera
  1. Eva / Jul 26 2015 7:01 e m

    Ha ha, alla dessa inredningstidningar och mattidningar som sparas! Jag har lämnat iväg många lådor till second hand, inser att jag inte hinner med dem och har slutat köpa tidningar. Den största inspirationen får jag via bloggar och FB.
    Jag välkomnade regnet idag, fick en innedag med massor av rensning som gjorde mig nöjd. Klarar lätt en sån dag till.
    Hoppas du får en bra dag imorgon!
    Kram Eva

    • underbarahem / Jul 26 2015 7:14 e m

      Jag inser det också att det kan bli lite för mycket av inredningstidningar. Men det är svårt att låta vli att köpa dem, gör sällan något ur mattidningar…

      • underbarahem / Jul 26 2015 7:16 e m

        Så konstigt det blev, skulle fortsätta att skriva… då blev inlägget klart. Bloggen spelar ett spratt ibland.
        Ha det bra!
        Kram Birgitta

  2. petrasparlor / Jul 26 2015 10:28 e m

    Rensade också alla mina inredningstidningar för ett tag sedan.
    Jag slängde dock alla på returåtervinningen, så nu finns det gott om plats för nya 😉

    //Petra

    • underbarahem / Jul 27 2015 4:18 f m

      Hittade bra reportage som går att läsa igen, hoppas på sol då kan jag sitta ute på altanen och sortera.
      Ha det bra!
      Birgitta

  3. bia / Jul 27 2015 6:57 e m

    Visst samlar man på sej en massa tidningar, haha….brukar också gå igenom dom några ggr…sen kastar jag dom som jag är nöjd med ;))….jag köper väldans mycket tidningar…prenumererar på ett par också, så visst har jag tidningar så det räcker och blir över, hihi…
    Kram bia

    • underbarahem / Jul 27 2015 7:05 e m

      Har gått igenom de flesta och hittat många bra recept och ideer… vilka skall jag kasta? Började klippa ur recepten så att jag kan slänga resten… regnväders pyssel.
      Kram Birgitta

Kommentera

Bloggäventyr med Bosse Lidén

Författare till romanen "Mina fotsteg i ditt hjärta", "Minnen som stannat kvar" och medförfattare till kåseriboken "Skimrande ögonblick - och dagar i grått". Alla tre böckerna går att köpa här på bloggen. Tryck på köp bok/böcker under min header och du får reda på viktig fakta. Dessutom finns det 33 st kategorier på bloggsmörgåsbordet. Förhoppningsvis hittar du något som tilltalar dig. Hjärtligt välkommen hit. Du får väldigt gärna lämna en trevlig kommentar. Tack för besöket.

Slagkraftigt Glen Snoddas!

Lifestyle of one Glen Snoddas.

att leva sin dröm

som självförsörjande ö-bo(nde)

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

