Skip to content
juli 22, 2015 / underbarahem

Nu är mitt jalusi på plats!

Detta med återvinning är bra, bara man kommer på vad man skall göra. Den äldste sonen gjorde om hemma och slängde en del saker som han inte ville ha, bland annat ett jalusi som jag tyckte var snyggt. Det har stått i växthuset i två år, men nu har jag kommit på vad jag vill göra med det och var jag vill ha det. Nu fattades bara något att fästa det i så var det klart, givetvis behövde jag hjälp… L och sonen ställde upp. Eftersom min yngste son har en gård, så finns det en hel del i gömmorna bland annat störar som hade varit till att hässja hö…. de passade perfekt.Jalusi-i-landetJalusi-i-landet2Det mysiga är att man kan se igenom det, så det blir inte alldeles tätt. Snart blommar kärleksörten den kommer att lysa fint bredvid jalusiet.
Jalusi-i-landet3Jalusi-i-landet4Den lilla sköldpaddan har varit med om en hel del, står där vinter som sommar… några bitar har gått ur betongen men det gör ingenting.
Jalusi-i-landet5Jalusi-i-landet6Nu kan jag sitta vid dammen och se jalusiet som en prydnad och skydd, vad det skall skydda mot vet jag inte men bra känns det i alla fall.

En lite grej varje dag då känner jag mig nöjd, har lite svårt för att sitta still. Lite sol och värme så kan jag sätta mig och njuta med en bra inrednings eller trädgårds tidning, men som vädret är nu gäller det att hålla igång så att man inte fryser.

Ha det underbart alla vänner!

Kram Birgitta

6 kommentarer

Kommentera
  1. Eva / Jul 22 2015 8:23 e m

    Vilka härliga idéer du kommer på till din frodiga trädgård!
    Kramar Eva

    • underbarahem / Jul 23 2015 5:46 f m

      Tackar, vill ha lite höjd på trädgården och inte bara med växter…jag gillar det materialet också. Nu kan jag sitta vid dammen och njuta, bara de varma sommarkvällarna ville infinna sig.
      Ha det bra!
      Kram Birgitta

  2. petrasparlor / Jul 22 2015 8:40 e m

    Vilken kul idé, riktigt snyggt också.

    //Petra

    • underbarahem / Jul 23 2015 5:51 f m

      Tackar, precis som jag ville ha det…nu kommer lerkrukan fram mycket mera också. Det är så kul att fixa, tänk om man kunde fixa lite värme också.
      Ha det bra!
      Birgitta

  3. Petra / Jul 23 2015 5:46 e m

    Det är hur roligt som helst med återvinning. Tänka nya saker av gamla som man inte använder längre. Det blev hur bra som helst. Du skulle ha några till 😉
    Ha en fin torsdagkväll.
    Kram Petra

    • underbarahem / Jul 23 2015 5:51 e m

      Har inte funderat på det, men kanske. Sonen köpte den här för flera år sedan och butiken finns inte kvar längre… kanske någon annan butik har jalusiet.
      Ha det bra!
      Kram Birgitta

Kommentera

att leva sin dröm

som självförsörjande ö-bo(nde)

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

