Skip to content
juli 14, 2015 / underbarahem

Tillbaka blick på dagens datum 2014, 2013!

L och jag har varit och hälsat på våra barnbarn och deras mamma, vi satt i trädgården och åt revbenspjäll och potatissallad det smakar väldigt gott när man sitter ute.

Satt i bilen när vi åkte hem och funderade på vad vi gjorde förra året, det bästa med bloggen är att man kan göra tillbaka blickar… så det gjorde jag när vi kom hem.

2015-07-14 då höll jag på att fixa till långklänningar skulle välja en av dem som jag skulle ha på bröllop i Värmland… det blev den turkosa, klicka här så kan du se vilken jag valde och den andra kan jag ha någon annan gång.

Men 2013-07-13 gjorde jag något som jag inte har gjort på många många år vi bärgade hö… en härlig upplevelse.Höbärgning2 HöbärgningDet skulle bli balar som vi sedan staplade på höloftet, alla höll inte måttet utan rasade i sär… det löste sig ändå.Millian-höFarfar var barnvakt för han nyser lite av hö och då passade det ju perfekt att titta till Millian, se så härligt det ser ut. Detta är Millian, nu är han snart tre år en stor kille har han blivit.

Tror att vädret var ungefär som i dag, vi fick bråttom att få in de sista höbalarna… regnet hängde i luften. Ni måste hålla med om att blogga är som att skriva dagbok fast man delar med sig till andra.

Ha nu en skön kväll!

Kram Birgitta

2 kommentarer

Kommentera
  1. Petra / Jul 15 2015 7:19 f m

    Det ser ju så där genuint svenskt ut att bärga hö. Barndomens Astrid Lindgren nostalgi. Vilka snygga klänningar. Du kommer att bli så snygg att dom får rulla ut röda mattan när du kommer 😉
    Ha en fin dag.
    Kram Petra

    • underbarahem / Jul 15 2015 5:21 e m

      Det var en härlig dag och påminner mig om när jag var liten.Det är min son i vita t-shirten som är boss, tror han… hihi.
      Klänningen blev jätte bra, får se när jag skall ha den nästa gång.
      Ha det underbart!
      Kram Birgitta

Kommentera

att leva sin dröm

som självförsörjande ö-bo(nde)

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

