Skip to content
juli 6, 2015 / underbarahem

Lite sommarnytt i min walk in!

Nu har det äntligen blivit varm och det känns kul att köpa lite nytt och svalt att ta på sig. Tunikor och tajts är perfekt att ha på jobbet, nu har det blivit två stycken tunikor och ett par nya skor.Tunika-brunDen bruna är verkligen mina färger, känns väldigt bra att bära och svalkande i värmen.Svartvit-tunikaSvart och vitt är alltid snyggt att bära och klassiskt, ännu en tunn och följsam tunika. Hatten skall jag inte ha till tunikorna utan jag skall ge den till M&M, då har de varsin som skyddar mot värmen när den kommer tillbaka.Svarta-lågskorEftersom jag gillar skor så blev det ett par nya låga skor, passar till det mesta och jag tror att de är sköna att gå i. Någon väska har det inte blivit, får vara nöjd med de jag har.

Nu har jag köpt nya svala och sköna tunikor, vad händer då? jo det blir regn, blåsigt och kallare kanske bäst att dra på sig den tjocka tröjan igen. Nu får jag inte vara pessimistisk det blir snart varmare… eller?

Nu får ni i alla fall ha en skön måndagskväll, kanske med Lotta på Liseberg.

Kram Birgitta

 

10 kommentarer

Kommentera
  1. Regina / Jul 6 2015 7:19 e m

    Snygga kläder! Kul att ha något fint och skönt på sommaren. Idag är det första semesterdagen och det känns som ett litet bakslag med vädret. Men man får göra som grodan, leva på hoppet…och hoppas på att det blir bättre snart.
    Kram,
    Regina

    • underbarahem / Jul 6 2015 7:33 e m

      Tackar, det är kul med lite nytt… Hoppas att du får bättre väder, just nu blåser det väldigt mycket här. Skall jobba den här veckan och en vecka till, sen semester…
      Ha en skön semester!
      Kram Birgitta

  2. Susanne / Jul 6 2015 8:01 e m

    Sååå bekvämt med tunika och tights.
    Dock har vi speciella arbetskläder vi måste ha på jobbet. Skulle se himla roligt ut annars om alla i butiken gick runt med sina egna kläder.
    Blir lite svårt att skilja på personal och kund då! 😉
    Ha en jätte fin dag imorgon!
    Jag ska ut på lite nya på kvällen efter jobbet! 🙂
    Kram Susanne

    • underbarahem / Jul 6 2015 8:15 e m

      Egentligen är det bättre med jobbkläder, de håller bättre och det syns att man är personal.
      Så kul att hitta på något efter jobbet…
      Ha det så kul!
      Kram Birgitta

  3. bia / Jul 7 2015 8:42 f m

    Fint med tunikor…men som sagt sommaren kom av sej….åtminstone här. Igår regnade och blåste det , fy fabian !…..tror inte det blir någon fin sommar i år…det känns så. Men vi hoppas att jag har fel ;))…idag är det sol mellan regnmolnen och hyfsad varmt…18 grader…men ingen strand värme ändå.
    Kram på dej !

    • underbarahem / Jul 7 2015 6:17 e m

      Ja sommaren har verkligen kommit av sig, men som vanligt så hoppas och hoppas man. Det blir nog varmare snart…
      Kram

  4. Eva / Jul 7 2015 6:07 e m

    Så snygga tunikor men du får gärna berätta var du köpt dem! Och skorna ser jättesköna ut, bra när man går hela dagarna.
    Min lille Arvid har en liknande hatt och han är så himla söt i den!
    Jag köpte vita jeans idag men vet inte när jag ska ha dem, på jobbet blir det oljefläckar och med barnbarnen blir det kladd. Någon sommarfest blir det nog utan barnbarn förstås.
    Verkar inte som vi får repris på förra sommarens väder men man vet ju aldrig ….
    Ha det fint!
    Kram Eva

    • underbarahem / Jul 7 2015 6:24 e m

      Har lyckats få tag på några provplagg på jobbet, jag jobbar på Ellos så det finns en hel del kul.
      Jag hade vita jeans på jobbet idag, lyckades klara mig undan fläckar… har lite svårt med det annars. När mina små godingar är hos oss så blir det andra kläder på, det blir mycket sittande på golvet.
      Ha en fortsatt skön vecka!
      Kram

  5. petrasparlor / Jul 7 2015 6:59 e m

    Åh, va roligt med lite nya kläder. Och hattarna till killarna var ju riktigt fina.

    //Petra

    • underbarahem / Jul 7 2015 7:35 e m

      Det är kul att köpa kläder på sommaren, det är enklare och mycket roligare… finns mycket att välja på.
      Ha det bra!

Kommentera

att leva sin dröm

som självförsörjande ö-bo(nde)

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

