Skip to content
juni 21, 2015 / underbarahem

En trädgård med massa gömställen!

Idag har varit en väldigt fin dag, med sol och ganska varmt. Millian och jag har hunnit med ganska mycket, planterat blommor och lite annat fixande i trädgården.

Det blev som jag tänkte, Millian undrade vad som fanns bakom den hemliga dörren… men det får vi ta reda på någon annan dag.Hemliga-trädgårdens-dörr-Millian-2015Hemliga-trädgårdens-dörr-MillianNär man inte kunde öppna dörren så fick man hitta på något annat, gömma sig för farfar kanske? Eller sätta sig ner och ta sig en funderare, på vad man skall göra för bus härnäst.Millian-bakom-växthuset-2015Millian-bakom-växthuset-2-2015Det finns massor av mysiga ställen där man kan gömma sig, en djungel av ormbunkar… de är så stora att Millian inte syns.Ormbunkar-vid-platå-2015Det behövs inte mycket för att det skall bli roligt, att använda naturen som lekplats är härligt.

Min morfar gjorde för säkert 90 år sedan en spis till min mamma som bara var några år då, den är lite rostig men perfekt att leka med i alla fall… morfar gjorde också en stekpanna som passade till spisen. Så här har det lagats mat nästan hela dagen, vatten och lite växter kan bli vad som helst.FullSizeRender-31När vi körde hem Millian passade vi på att säga hej till hönsen, kalkonerna och fåren. De har det så härligt, bestämmer själv om de vill vara inne eller ute… det är så det skall vara.FullSizeRender-32FullSizeRender-33Den store baggen har full koll, om man inte passar sig så stångas han man får inte vända ryggen till. Men det är klart han har mycket att passa, fyra söta tackor som man måste vara rädd om…hihi.

Ännu en härlig dag, nu är det bara att invänta morgondagen och se vad den har att ge… något kul hoppas jag.

Ha en skön söndags kväll!

Kram Birgitta

8 kommentarer

Kommentera
  1. bia / Jun 21 2015 6:02 e m

    Åhh så mysigt ;))…………….kul med små barn i trädgården 😉 vilken härlig dörr förresten 😉
    Ha en fin morgondag nu och hoppas den blir kul )))
    Kramis bia

    • underbarahem / Jun 21 2015 6:32 e m

      Barn har mycket fantasi, jag är nog fortfarande ett barn… älskar spännande och låtsas saker. Den här helgen har vi låtsas mycket, vi har ätit låtsas mat och smygit bland ormbunkaroch gömt oss… härliga barns fantasi.
      Kram Birgitta

  2. A House With A View / Jun 21 2015 8:24 e m

    Men vilken sötnos! Såklart är naturen den bästa lekplatsen. Och så kul med den gamla spisen och stekpannan, gissar att morfar ler från sin himmel över att den kommer till användning.

    Kramizar aka

    • underbarahem / Jun 22 2015 2:32 f m

      Millian lekte många timmar mad spisen, vatten och gräs. Han bjöd på mycket god låtsas mat. Sen blev det lite kurragömma och bus bakom växthuset och växterna.
      Man kan inte spara allt, men jag är glad att vissa saker har blivit sparade.
      Kram Birgitta

  3. Tiger / Jun 21 2015 10:10 e m

    Härligt med en uppväxt trädgård som kan bjuda på så mycket lek. Och vilken fin gammal leksaksspis! Härligt att den finns kvar. Jag har en likadan plättlagg som jag lekte med som barn. 🙂

    Midsommarhälsningar
    Elisabet

    • underbarahem / Jun 22 2015 2:27 f m

      Ja, det är härligt, det var mycket lek igår. Plättlaggen hade ja när jag var liten, den lilla stekpannan som står brevis har min morfar gjort.
      Ha en bra dag!
      Birgitta

  4. Susanne / Jun 22 2015 1:39 e m

    Gud va läckert med dörren i trädgården! 🙂
    Förstår att han blev nyfiken.
    Å va roligt att ni sparat så gamla leksaker.
    Dom är ju helt fantastiska!!!!!
    Kram Susanne

    • underbarahem / Jun 22 2015 4:23 e m

      Kom ihåg en bok som jag läste för många, många år sedan den hette The Secret Garden , vad jag kommer ihåg nu så tyckte jag att den var helt underbar. Helt plötsligt fick jag en idé att jag skulle göra en dörr till den hemliga trädgården, det fick bli syrenhäcken och på andra sidan var det grannens trädgård.
      Det roliga är att det är min morfar som har gjort den, han gjorde mycket fint… han var en klurig morfar.
      Kram Birgitta

Kommentera

att leva sin dröm

som självförsörjande ö-bo(nde)

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

