Skip to content
juni 15, 2015 / underbarahem

Botaniserat i en ny för mig blomsterbutik!

Ännu en härlig dag med sol och ganska varmt. Som ni kanske såg på ett inlägg för ett tag sedan så fyllde jag år, fast egentligen har jag slutat med det. Fick en massa fina presenter och idag åkte L och jag in till stan för att handla lite blommor, jag fick en presentcheck på Interflora av min snälla moster. Så mysigt det var att bara gå omkring och välja blommor, det är en väldigt fin blomsterbutik som vi besökte.

Och hem kom vi med alla dessa fina blommor, härligt att stå vid växthuset och plantera när solen sken från en klarblå himmel. Betong hjärtat på bilden fick jag av sonen och hans sambo…Nyinköpta-blommorBlommorna-planteradeStensoffa-vid-vägenBetonghjärta-vid-entréNu är det bara att hoppas att dessa blommor växer och fyller ut krukorna. I betong hjärtat satte jag en vit ros och hänglobelia, passar bra till den vita lavendeln i de andra krukorna.Brudslöja-vid-dammDen vita brudslöjan passade väldigt bra i gjutjärns grytan, om den överlever sommaren så skall jag plantera den i landet innan frosten kommer.Baksidan-stubbeNu har den stora eken fått stryka på foten, den stod alldeles för nära huset och förstörde taket… synd jag gillar ekar.Blomma-på-altanbordOch som vanligt när jag köper blommor så glömmer jag vad de heter, är det någon som vet så är jag tacksam för svar… den lyser i alla fall upp på altanbordet.

Ha en skön kväll och hoppas på fortsatt fint väder!

Kram Birgitta

7 kommentarer

Kommentera
  1. Susanne / Jun 15 2015 5:52 e m

    Jag är jätte dålig på att komma ihåg vad blommor heter.
    Lärde mig senast i förrgår att jag tydligen har en vallmoblomma på kolonin.
    Har aldrig vetat vad den heter.
    Bara att den är en lustig blomma! 😉
    Jätte vacker trädgård förresten!
    Ha det bäst!
    Susanne

    • underbarahem / Jun 15 2015 5:58 e m

      Samma här, man skulle egentligen skriva upp vilka blommor man har satt. Kul att du hittat till mig, nu skall jag kolla in din blogg?
      Ha det bra!
      Birgitta

  2. Eva / Jun 15 2015 6:36 e m

    Så mycket blomsterprakt! Svärdottern o jag skulle i lördags åka och köpa till våra krukor vid stugan men helt plötsligt försvann lusten för det var så blåsigt och kallt.
    Blomman på din sista bild kanske är en lewisia, ser ut så på bladen.
    Ha en fin midsommarvecka!
    Kram Eva

    • underbarahem / Jun 15 2015 7:54 e m

      Det har varit samma här, inte lika roligt att plantera när det är så kallt. Nu har vi haft värme några dagar och jag kände för det. Kul att åka till ett nytt ställe… Tack för namnet på blomman, skall kolla och se om det är en lewisia.
      Ha en skön vecka du också!
      Kram Birgitta

    • underbarahem / Jun 15 2015 7:58 e m

      Det stämmer Eva, det är en lewisia… tackar.
      Kram

  3. petrasparlor / Jun 16 2015 6:38 f m

    Du gör så fina och smakfulla samplanteringar.
    Önskar dig en fin vecka.

    //Petra

    • underbarahem / Jun 16 2015 6:56 e m

      Tackar, är nog lite enkelspårig med mitt vita och gröna.i
      Birgitta

Kommentera

Bloggäventyr med Bosse Lidén

Författare till romanen "Mina fotsteg i ditt hjärta", "Minnen som stannat kvar" och medförfattare till kåseriboken "Skimrande ögonblick - och dagar i grått". Alla tre böckerna går att köpa här på bloggen. Tryck på köp bok/böcker under min header och du får reda på viktig fakta. Dessutom finns det 33 st kategorier på bloggsmörgåsbordet. Förhoppningsvis hittar du något som tilltalar dig. Hjärtligt välkommen hit. Du får väldigt gärna lämna en trevlig kommentar. Tack för besöket.

Slagkraftigt Glen Snoddas!

Lifestyle of one Glen Snoddas.

att leva sin dröm

som självförsörjande ö-bo(nde)

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

