Skip to content
juni 9, 2015 / underbarahem

Underbart solig dag, vädret i maj bortglömt!

Idag har det varit ett underbart väder, sol från en klarblå himmel… man tror inte att det är sant. Tänk så fort man glömmer att det var så kallt i maj, eller så försöker man förtränga detta. Alla blir så mycket gladare, parkerna i stan är fulla av folk som solar eller håller på med någon aktivitet.

På med bikinin när jag kom hem och intog fåtöljen på altanen, bättre kan det inte bli. Men så fort solen tittar fram så blir blommorna törstiga, så fram med vattenkannan och vandra runt i trädgården… jag har ganska många krukor.Blomma-i-vattenstråleBlomma-i-vattenstråle-2Det är så härligt när solen skiner in i växthuset, man kan se hur blommorna sträcker på sig och njuter av värmen. Nu är det bara att vänta på att gurkor och basilika skall bli ätbart, de tar lite längre tid på sig… men vem har bråttom? jo, jag.En-bortglömd-betong-ankaBakom garaget ligger en kvarglömd betong anka, jag tror att det är Millian som har lagt den där. Tycker att det ser vackert ut med mossan som växer på stenen och runt ankan.Blommande-träd-2015Utanför växthuset blommar mitt lilla träd, synd bara att det inte blommar så vacker hela sommaren. Det är en väldigt kort tid man kan njuta av blomsterprakten… men desto vackrare.Taklök-i-stora-krukorNu har jag fått fart på mina taklök i dessa krukor de står på samma ställe året om, är inte vackra när våren kommer… men mycket vatten gör susen.

Nu är det bara att hålla tummarna att detta vackra väder håller i sig till helgen, det går ganska snabbt när vädret ändrar sig. Men som vanligt är man tålmodig, efter regn så kommer sol…

Ha en skön kväll!

Kram Birgitta

4 kommentarer

Kommentera
  1. bia / Jun 9 2015 8:35 e m

    Så fint det blommar hos dej….vi har bara kring 15 grader, inget riktigt sommarväder tycker jag.
    På fredag tar dottern studenten och då blir det mulet och kring 15 mitt på dagen…jag undrar när den riktiga värmen kommer…men idag har vi iaf bokat en resa till Side i slutet av aug. ska bli skönt !!
    Kram bia

    • underbarahem / Jun 10 2015 2:29 f m

      Det varfaktiskt väldigt varmt igår, härligt. Som det ser ut så är det lördag som inte blir så fint… annars verkar det bra.
      Mina små barnbarn med mamma skall åka till Side i augusti, där blir det i alla fall sol och bad.
      Ha en bra dag!
      Kram Birgitta

  2. petrasparlor / Jun 9 2015 9:29 e m

    Ja visst är det härligt med lite sol och värme.
    Nu blir jag lite nyfiken, vad har du mer än gurka och basilika i ditt växthus?

    //Petra

    • underbarahem / Jun 10 2015 2:36 f m

      Lite av varje vindruvor, mangold, spenat, ruccola,persilja kryddor, kinesisk vitlök och så har jag mina små plantor av oliv och myrten.
      Det växer inte lika bra som det brukar, men det beror nog på att det är dåligt med sol.
      Ha en bra dag!
      Birgitta

Kommentera

att leva sin dröm

som självförsörjande ö-bo(nde)

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

