Skip to content
juni 2, 2015 / underbarahem

Inget blåsande rår på mitt dörrstopp!

Eftersom det blåser väldigt mycket just nu, så kände jag att ett dörrstopp vore inte helt fel. Jag behövde det på direkten så det fick bli ett enkelt dörrstopp, som inte tog så lång tid att göra. Tog mig en funderare och vips så kom jag på hur jag skulle göra, juteväv har jag och även snören… så här blev det.Dörrstop-2015Lade ett snöre i en ring på mitten av cirkeln, sydde en söm med snöret i och så blev det en kant som markerar botten. Lite murarsand i en plastpåse så blev den väldigt hård och lätt att forma.Dörrstopp-med-textJag skall texta en ny skylt med vit färg hade slut på färgen, man kan ju inte ha allt hemma.

Ha en skön kväll, förstår att det är innemys som gäller ute går ju inte att vara… men det blir bättre.

Kram Birgitta

4 kommentarer

Kommentera
  1. A House With A View / Jun 2 2015 6:56 e m

    Men vilken fiffig idé!! Så charmig dörrstopp. Du kan du!

    Kramar aka

    • underbarahem / Jun 2 2015 7:57 e m

      Har gjort ett tidigare, som ser lite annorlunda ut…. det här gick lite fortare att göra.
      Kram Birgitta

  2. bia / Jun 3 2015 8:50 f m

    Men hallå vilken fin dörrstopp !!!….jaa det skulle verkligen behövas här också….denna eviga blåst !!
    Må så gott!
    Kram bia

    • underbarahem / Jun 3 2015 6:01 e m

      Tyckte att det blåste för mycket och var rädd att mina små barnbarn skulle komma i kläm i dörren… då blev det ett dörrstop.
      Kram Birgitta

Kommentera

att leva sin dröm

som självförsörjande ö-bo(nde)

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

