Skip to content
maj 29, 2015 / underbarahem

Mys i växthuset med fikon och ett glas vin!

Nu är äntligen alla blommorna ute på sina platser, det är bara att hoppas att det inte blir frost. Korgstolen har hamnat på sin rätta plats i växthuset, där kan jag sitta med en trädgårdstidning och koppla av. Blir jag sugen på någonting att äta, så är det bara att ta ett fikon hänger på nära avstånd.

Stol-i-växthuset-2015Mina myrten växer så det bara knakar, måste kolla hur jag skall klippa dem så att de blir fina träd. De växte fortare än jag trodde, kul att ha när man har drivit upp dem själv.

Fikon-i-växthuset-2015Fikonträden skall också få komma ut, men just nu så tycker jag att de blir ett härligt inslag i växthuset. Känns ombonat och mysigt vid korgstolen, de blir snart för stora då vet jag inte var jag skall övervintra dem… men tills dess så är det kul att ha dem.

Nu är det fredag igen och jag vill önska Er en underbar helg, det är bara att hålla tummarna för ett vackert väder… annars blir det säkert mysigt ändå.

Kram Birgitta

10 kommentarer

Kommentera
  1. Eva / Maj 29 2015 5:49 e m

    Ah, så fint i ditt växthus! Och egna fikon, härligt!
    Nu tar vi ett glas rött och firar helg!
    Kram Eva

    • underbarahem / Maj 29 2015 5:59 e m

      Ja, det gör vi…
      Ha en härlig helg!
      Kram Birgitta

  2. bia / Maj 29 2015 6:02 e m

    Mysigt med ett glas vin och fikon i växthuset…skulle också vilja ha ett västhus att mysa i ;))
    Har nyss varit ute och fotat sniglar…så farschinerande att se när dom sniglar sej fram ;))…vet att jag
    stavat fel, hihi…nu ska jag se på Let´s dance ….
    Kram bia

    • underbarahem / Maj 29 2015 6:10 e m

      Ja, det är härligt med växthus, skulle vilja ha ett större. Men tror inte att L går med på det…
      Ha en härlig helg!
      Kram Birgitta

  3. Mona / Maj 29 2015 8:04 e m

    Så mysigt du har det i växthuset o härligt med fikon o örter m.m. jag fick sällskap av en liten fågel i växthuset idag..hur den hade hittat in är en gåta eller så har den övernattat där sen igår
    Ha en bra o fin helg!
    kram Tibbe-Hill

    • underbarahem / Maj 30 2015 4:40 f m

      Det har hänt att jag har haft fåglar i växthuset, undrar om det är vindruvorna som lockar. Det verkar som om det blir regn hela dagen, kan bli lite pyssel i växthuset i alla fall.
      Ha en bra helg!
      Kram Birgitta

  4. petrasparlor / Maj 29 2015 10:23 e m

    Så fint du har det, önskar mitt växthus kunde bli lite mysigare.
    Önskar dig en fin helg, med sol och värme. Annars är det ju faktiskt ganska mysigt med regnsmatter mot växthustaket 🙂

    //Petra

    • underbarahem / Maj 30 2015 4:31 f m

      Den här helgen verkar inte att bli så fin, vad det gäller vädret. Men det kommer att bli lite inköp av blommor i alla fall. Håller med om att det är mysigt med regnsmatter mot växthustaket.
      Ha en bra helg!

  5. Petra / Maj 30 2015 7:38 f m

    Så fint du har. Blir lite smått avis varje gång jag tittar in hos dig. Ha en fin helg.
    Kram Petra

    • underbarahem / Maj 30 2015 8:51 f m

      Tackar, jag njuter när jag är i mitt växthus. Det är samtidigt ett bra regnskydd… hihi
      Ha en bra helg!
      Kram Birgitta

Kommentera

att leva sin dröm

som självförsörjande ö-bo(nde)

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

