Skip to content
maj 20, 2015 / underbarahem

Lavendel, vit, dofter= Ljuvligt

När jag åkte hem från jobbet idag så kände jag att det var dax att ta en sväng in till blomsterlandet, det var ett tag sedan nu. När jag var där för några veckor sedan så frågade jag efter vit lavendel, men det fanns inget just då. Idag när jag kom dit fanns det stora fina plantor av vit lavendel, givetvis så köpte jag två stycken… tänk bara för min skull, så hade de tagit hem vit lavendel… hihi.

Vit-lavendel-2015

Nu är det bara att hoppas att den blir lika vacker som man kan se på bild, fast den kräver värme och det saknar vi väldigt mycket.

lavendel-maj-2015Nu är det bara att hoppas att växthusets värme är nog och att den sätter igång och blommar. Den ser väldigt kraftig och vacker ut på bild.

Jag kommer att plantera ut den i landet till hösten och hoppas på att den klarar sig.

Ha en underbar kväll!

Kram Birgitta

Ps. Nu är det snart dax för en utlottning

6 kommentarer

Kommentera
  1. Eva / Maj 21 2015 5:15 e m

    Lavendeln ser väldigt fin och kraftig ut. Jag tycker de klarar sig väldigt bra om de inte står för blött. Någon vit har jag inte men det är nog idé att skaffa, den vita lyser upp fint!
    Ha en fin helg!
    Kram Eva

    • underbarahem / Maj 21 2015 5:27 e m

      Den vita är inte lika tålig som den blå, men hoppas att den klarar sig.
      Skall plantera den se i landet…
      Du får också ha en härlig helg!
      Kram Birgitta

  2. petrasparlor / Maj 21 2015 8:10 e m

    Tror inte jag har sett vit lavendel, låter spännande och snyggt.
    Skall hålla utkik i butiken, kan också tänka mig en planta.

    //Petra

    • underbarahem / Maj 22 2015 2:38 f m

      Misstänker att det är en planta som är lite ovanlig, hoppas att den blir stor och fin.
      Birgitta

  3. Stolpåsgård / Maj 22 2015 1:18 e m

    Så fina! Mysigt att vara i och ha växthus. Det är ju aningen kallt så jag tycker det går jätte segt här hemma för växterna…
    Trevlig helg!
    Kram Sussi på Stolpås

    • underbarahem / Maj 22 2015 4:37 e m

      Växthuset är det enda stället man kan vara på just nu, det är alldeles för kallt annars. Mina växter vill inte någonting, är väldigt små och taniga. Hoppas på lite värme snart…
      Kram Birgitta

Kommentera

Bloggäventyr med Bosse Lidén

Författare till romanen "Mina fotsteg i ditt hjärta", "Minnen som stannat kvar" och medförfattare till kåseriboken "Skimrande ögonblick - och dagar i grått". Alla tre böckerna går att köpa här på bloggen. Tryck på köp bok/böcker under min header och du får reda på viktig fakta. Dessutom finns det 33 st kategorier på bloggsmörgåsbordet. Förhoppningsvis hittar du något som tilltalar dig. Hjärtligt välkommen hit. Du får väldigt gärna lämna en trevlig kommentar. Tack för besöket.

Slagkraftigt Glen Snoddas!

Lifestyle of one Glen Snoddas.

att leva sin dröm

som självförsörjande ö-bo(nde)

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

