Skip to content
maj 17, 2015 / underbarahem

Idag är det mössa och fleecejacka som gäller!

Idag är det kallt och det blåser väldigt, nästan storm ibland. Har varit med sonen och hans sambo på hopptävling, passade barnbarnen när deras mamma hoppade med Bella.

Det dumma var att jag skojade om att ta med mössa, det borde jag ha gjort… fy så det blåste. Nästa gång skall mössa och en extra jacka med, om jag inte behöver den så är det bra annars så finns den där.

När jag kom hem så åkte mössan på och jag gick några varv runt i trädgården, kände att idag blir det inte mycket gjort alldeles för kallt… det bästa är att till och med ogräset har dragit sig tillbaka.Mössa-och-fleecejackaJag gillar lerkrukor, så jag ställde ut några som var trasiga… de fick agera blomkrukor åt växter som är planterade i landen. Mitt lilla barnbarn Millian trodde att en blomkruka hade ramlat omkull, så han ställde upp den… tyckte nog att farmor var konstig som hade lagt krukorna i landet. Som ni ser på bilderna så tittar faktiskt solen fram ibland…Urna-rosUrnor-2015Urna-2015Är ledig i morgon och då hoppas jag verkligen att det är bättre väder. Annars så får jag väl vara inne och baka, det tar slut ganska fort så det gäller att fylla frysen.

Ha ett bra avslut på den här veckan och det är ännu en härlig vecka som vi har framför oss!

Kram Birgitta

4 kommentarer

Kommentera
  1. Eva / Maj 17 2015 5:54 e m

    Jag har också lagt ut krukor i trädgården (tycker det ser trevligt ut och blir inte så stelt) och Julia undrar varför, hon förstår inte alls.
    Är också ledig imorgon men struntar i vad det är för väder, ska sköta om en vidrig influensa.
    Kram Eva

    • underbarahem / Maj 17 2015 6:22 e m

      Samma här, det blir lite extra och mjukare i trädgården. De små tycker nog att vi är konstiga, trasiga krukor i landen… tokigt.
      Vi får se vad vi hittar på i morgon, skulle faktiskt vilja åka till Ikea.
      Krya på dig!
      Kram Birgitta

  2. A House With A View / Maj 18 2015 7:43 f m

    Haha, inte lätt att veta vad som är trasigt och vad som är dekoration, fniss 🙂 Stort gilla på lerkrukor, såååå fint! Vad grönt och frodigt hos dig. Jag har en vecka kvar att plugga sedan får jag mer tid över för trädgården, längtar 🙂

    Kramar aka

    • underbarahem / Maj 18 2015 4:25 e m

      Just nu längtar jag efter värme… brrr så kallt det är. Förstår inte att det kan grönska så mycket när det är så kallt? Det måste kännas härligt när man har pluggat färdigt, då får du ta sommarlov.
      Kram Birgitta

Kommentera

att leva sin dröm

som självförsörjande ö-bo(nde)

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

