Skip to content
maj 3, 2015 / underbarahem

Var tvungen att testa detta!

Den här helgen tyckte man var lång, med ledig fredag och ganska vackert väder… men nu väntar en ny spännande vecka. Köpte tidningen Leva & Bo mysigt att sätta sig på altanen i solen och läsa, där fanns det ett reportage om att göra en pall och givetvis så måste jag testa detta. Det blev även en liten betongvas av chipspåsen, när jag hade använt innehållet i påsen till paneringen av  kycklinglårfiléerna.Pall-och-vas-i-betongPall-i-betongSå här blev den avlånga krukan som jag gjorde av en duschhandduk, kommer att bli bra när jag har planterat femtungan i den. Det är inte det enklaste när man skall gjuta en större sak, borde nog ha haft nät i den… men då vet jag det till nästa gång.Avlång-handdukskrukaVi har tagit ner två björkar som började bli lite för stora och vi litade inte på att de skulle stå kvar vid nästa storm. Nu skall det bara jämnas till och så gräsmatta.Björkarna-bortaJag har några fågelholkar i jute som hänger ute hela våren och sommaren, den här har börjat gå sönder då var det bara att rycka ut med snöre och fixa till den.Korg-fågelboDetta var vår helg, lite spännande var det när träden skulle fällas… Millian, Milton och jag stod en bit ifrån och såg på.

Ha ett mysigt slut på helgen!

Kram Birgitta

6 kommentarer

Kommentera
  1. Eva / Maj 3 2015 5:45 e m

    Pallen vill jag nog se när den är klar! Kul att du är igång med gjutningen igen! Jag har faktiskt börjat fundera på att gjuta, så det kanske blir nästa år.
    Vi har varit i stugan i helgen och vädret var fint men riktigt kallt.
    Kram Eva

    • underbarahem / Maj 4 2015 4:54 f m

      Det skall bli spännande att lyfta upp pallen ur hinken, hoppas att det funkar.här har det också varit fint men kallt, fast solen värmer. Har haft hjälp av M & M, de har agerat jordfräs… hihi
      Ha en bra vecka!
      Kram Birgitta

  2. bia / Maj 3 2015 9:13 e m

    Jag blir alltid lite gråt färdig när träd skall fällas….inte för att jag är en trädkramare, men ändå….naturen är det något särskilt med….jag känner mej ett med naturen…låter det lite flummigt hihi ???beror på hur man ser det ;))…ha en fin start på nya veckan ;)))
    Kramisar bia

    • underbarahem / Maj 4 2015 5:00 f m

      Saknar träden fast de stod nära huset och när vi fällde dem såg vi att de var ruttna i mitten. Nu när man inte kan se kronan när vi sitter uppe i tv rummet, så är det väldigt ljust inne… det var nog bra i alla fall.
      Ha en bra vecka!
      Kram Birgitta

  3. petrasparlor / Maj 5 2015 7:50 e m

    Alltid lika roligt att skapa nya saker.

    //Petra

    • underbarahem / Maj 6 2015 2:58 f m

      Har inte tittat hur pallen blir än, spännande…
      Birgitta

Kommentera

att leva sin dröm

som självförsörjande ö-bo(nde)

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

