Skip to content
april 27, 2015 / underbarahem

Nu är kylan tillbaka, då blir det pyssel inne!

Varför har jag hängt undan vinterjackan, det var minusgrader i morse när jag åkte till jobbet… nej, på med den tjocka jackan igen. När det blir så här ruggigt ute så kryper man in igen och funderar på vad man skall göra istället för att pyssla med trädgården???

Hade en låda på jobbet med massa småplock i, hittade gardinstångs knoppar som jag tyckte var väldigt fina,varför använda dem till det de är menade när man kan hitta på något annat med dem.GardinknopparGardinknoppar-dekorationDet blir väldigt snyggt med knoppar i blomsterdekorationer, men dessa får stå lite varstans och pryda sin plats… det är ett ekollon tror jag, vad tror ni.

Blomsterlådan som jag har gjutit är färdig, skall bara finputsas lite och blommor skall planteras… sen får ni se hur det blev.

Ännu en kul dag på jobbet har rasslat över och i morgon blir det nya tag.

Ha en bra kväll!

Kram Birgitta

 

6 kommentarer

Kommentera
  1. bia / Apr 28 2015 2:07 e m

    Visst är det ekollon ;)…..hoppas allt är bra och att solen skiner hos dej 😉
    Det gör den här….men sämre väder är på gång tyvärr.
    Kram bia

    • underbarahem / Apr 28 2015 4:36 e m

      De kan ha fel, eller? Hoppas på en härlig helg!
      Kram Birgitta

  2. Eva / Apr 28 2015 6:00 e m

    Även om det är utepysslartiden är det kul att gå inne och pyssla ibland också, tycker jag i alla fall. Du är så pysslig och påhittig, fint med gardinknopparna!
    Ha en fortsatt bra vecka!
    Kram Eva

    • underbarahem / Apr 28 2015 6:28 e m

      Så kallt som det är nu, så blir det lite inne fix. Hoppas på lite varmare väder i helgen, då skall jag så i växthuset.
      Ha det bra!
      Kram Birgitta

  3. petrasparlor / Apr 29 2015 9:44 e m

    Snygga knoppar, tänker också på ekollon när jag ser dem.

    //Petra

    • underbarahem / Apr 30 2015 2:43 f m

      De är väldigt bra som dekorationer…
      och billiga.

Kommentera

att leva sin dröm

som självförsörjande ö-bo(nde)

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

