Skip to content
april 22, 2015 / underbarahem

Nu fuskar jag lite!

Ibland får man fuska lite, men bara lite. Hittade så fina kryddskyltar när vi var ute och åkte i måndags, kunde bara inte låta bli att köpa dem.

Nu kunde jag givetvis inte vänta på att kryddorna som jag sår skall växa upp, utan var tvungen att köpa några plantor. När jag nu hittade så fina skyltar så var jag tvungen att prova och se hur det blev.Kryddor-2015Kryddor-2015-basilikaDessa kryddor skall jag ha på altanen nära köksdörren, så att det blir lätt att hämta när jag lagar mat. Men basilikan kommer inte att räcka, använder denna krydda väldigt mycket i matlagningen. Så därför sår jag flera rader i växthuset, det är bland den godaste kryddan jag vet.Kryddor-2015-2Kryddor-2015-3Planteringen gjorde jag när jag kom hem från jobbet, men vi hann även med ett besök hos de små barnbarnen. Det är härligt att se så mysigt de har det bland alla djuren och Millian passade på att ta en tur i traktorn och prova nya släpet. Men luften gör att man blir trött, så Milton tog sin vällingflaska och gick till sängs.FullSizeRender-22Lägger också in en bild på mor och dotter, de gillar verkligen varandra. FullSizeRender-21Härligt med livet på landet, passade på att ge hönsen matrester som jag hade med mig. Hästarna fick smaka var sitt äpple, man måste ju ha med sig något till alla… vi blev även bjudna på grillat som smakade supergott, nu skall jag köpa en ny grillkrydda med chili.

Ha en skön kväll!

Kram Birgitta

6 kommentarer

Kommentera
  1. Mian&Mia / Apr 23 2015 5:37 f m

    Vad fina små hängskyltar, var finns de? Mejla oss gärna!!

  2. anette / Apr 23 2015 6:55 f m

    Jag vill gärna ha färska kryddor i mitt kök, det är ju så fint men de håller ju inte…..grrrr. Kram Anette

    • underbarahem / Apr 23 2015 5:06 e m

      Jag har kryddor i mitt växthus, härligt att bara kunna gå ut och klippa det man behöver. Tycker att de klarar sig bättre där…
      Kram Birgitta

  3. petrasparlor / Apr 24 2015 7:52 e m

    Visst får man fuska lite, så man får in den rätta känslan i växthuset 😉

    //Petra

    • underbarahem / Apr 24 2015 8:14 e m

      Kunde inte låta bli, det doftar så gott.
      Birgitta

Kommentera

att leva sin dröm

som självförsörjande ö-bo(nde)

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

