Skip to content
april 20, 2015 / underbarahem

Idag är det både lite slappande och tufft jobb!

Nu är denna härliga måndag snart slut och det är dax att gå in samla sig för morgondagen, det är dags att jobba. Har hunnit med ganska mycket idag en morgon promenad i trädgården, sen fika på solsidan och en tur till Ullared… med andra ord, en härlig måndag. Mina jobbarkompisar har ganska roligt åt mig när jag är på Gekås, jag lyckas aldrig få mer än två halva påsar med varor… till skillnad mot andra som har överfulla vagnar.

Som ni vet så gillar jag fetbladsväxter och när jag tar hand om dem efter en tuff vinter så ser de inte för roliga ut, men lite eller ganska mycket vatten och kärlek misstänker att vattnet gör mest nytta, då piggnar de till och blir väldigt vackra.Fetblads-växter-april-2015-5Fetblads-växter-april-2015-på-stolFetblads-växter-april-2015-3Den lilla fetbladsväxten till höger är Millians, vänta bara om några veckor då har den växt till sig och blivit stor och fin.
Fetblads-växter-april-2015-2Mina fikonträd har verkligen satt fart, fast det finns nästan inte ett blad på dem utan bara fikon. Hoppas att de växer till sig så att jag kan göra något av fikonen, lite marmelad kanske.Fikon-2015kryddpåsar-2015Har inventerat lite bland fröpåsarna, upptäckte att jag hade glömt att köpa salladsfrön… detta måste rättas till vid nästa besök hos blomsterhandlarna.Berg-stentrappaJag gräver och gräver, nu börjar berget komma fram… det har blivit en naturlig trappa till grannen. Men jag är inte färdig än, det går sakta måste ha någonstans att lägga jorden.

Efter detta slit på kvällskvisten så blir det en skön dusch och en god sallad.Gott-i-duschen

Nu är det en ny och spännande vecka framför mig, många utav Er har ju redan gjort en dag på denna vecka. När man börjar på tisdag så blir man lite dagen efter… hihi

Ha en underbar kväll!

Kram Birgitta

4 kommentarer

Kommentera
  1. bia / Apr 21 2015 2:17 e m

    Har märkt att det är mycket växter och blommor på bloggarna nu, hihi….vad coolt med ett
    fikon träd, det har jag aldrig haft…..och kommer förmodligen aldrig att ha heller ;)…
    Ha det bra!
    Bia

    • underbarahem / Apr 21 2015 4:50 e m

      Ja, man känner inte för att vara inne när det är så härligt väder. Det växer så att det knakar ute i trädgårdarna, det är underbart.
      Kram Birgitta

  2. Petra / Apr 24 2015 4:31 e m

    Du har så himla fint.
    Ha en skön fredagkväll.
    Kram Petra

    • underbarahem / Apr 24 2015 6:19 e m

      Tackar, växthuset kan jag tacka sonen för, han tröttnade på mitt tjat om ett växthus och byggde ett.
      Ha en bra helg!
      Kram Birgitta

Kommentera

att leva sin dröm

som självförsörjande ö-bo(nde)

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

