Skip to content
april 19, 2015 / underbarahem

Vilken underbar helg!

Man tror inte att det är sant, det började på fredagsmorgonen när jag vaknade och solen sken från en klarblå himmel… likadant på lördag och söndag. Lite moln har vi haft också, men solen kämpade på och sken hela helgen… underbart. Nu har även min trädgårdsmästare vågat sig fram, fast det är bara att erkänna han är väldigt lat… står bara och tittar ut över trädgården och kollar när jag och L jobbar. Han har fått lite nya kläder, en jute säck tyckte jag blev bra… lite lång kanske, men då fryser han inte om benen.Trädgårdsmästare-2015

Nu har jag gjort iordning odlingsbäddarna i växthuset, väntar bara på att jorden skall bli lite varmare så är det bara att ta fram fröpåsarna.Odlingsbäddarna-redo-2015På denna sidan brukar jag ha Basilika och ruccola, en gurkplanta eller två kommer också att få plats här. Givetvis en planta tomater skall jag också ha och kryddor som jag ofta använder i matlagningen.Odlingsbäddarna-redo-2015-aprilPå denna sidan skall jag ha spenat, persilja och mangold… sen får vi se vad det blir för mera växter i lådorna.

Har en liten blomstervagn på altanen som jag brukar ha en avlång korg på, men som alltid med korgar så håller de inte hur länge som helst. Så istället för korg testade jag att göra en avlång kruka, tog lite tid innan jag kom på vad jag skulle ha för form… det blev glassbyttor.

Blomstervagn-2015Betong-kruka-2015

Hoppas att det fungerar och att krukan håller, jag skall ha femtunga i den. Den blomman är väldigt vacker och tacksam att ha som växt i kruka.

Detta har varit en obeskrivligt underbar helg, har verkligen gjort många vändor i trädgården och växthuset kan inte få nog. Har faktisk tagit fram gräsklippare och snyggat till gräsmattan lite grann, som jag har sagt förut jag gillar att klippa gräs…

Är ledig i morgon också får se vad som händer då, en tur till Cramers blomsterträdgård kanske? Det är en härlig tid vi har framför oss, passa på att njuta… jag njuter i fulla drag.

Ha en skön söndagskväll!

Kram Birgitta

 

 

4 kommentarer

Kommentera
  1. petrasparlor / Apr 19 2015 8:09 e m

    Har också varit ute i växthuset idag…..men inte fixat så fint som du 🙂 mest flyttat runt grejer.

    //Petra

    • underbarahem / Apr 19 2015 8:50 e m

      Det blir ett väldigt flyttande här också, det är lite för kallt att plantera blommor än… men kul attt vara i växthuset.
      Ha en bra vecka!
      Birgitta

  2. Susanne / Apr 28 2015 10:22 f m

    Visst har vi en härlig tid framför oss när vi kan börja så allt möjligt i våra växthus. Kram Susanne

    • underbarahem / Apr 28 2015 4:35 e m

      Har varit ute i växthuset och vattnat i mina planteringsbänkar, hoppas att ogräset kommer nu innan jag sår. Till helgen skall fröna ner…
      Kram Birgitta

Kommentera

att leva sin dröm

som självförsörjande ö-bo(nde)

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

