Skip to content
april 15, 2015 / underbarahem

Nu är det klippt!

Ja, nu är det klippt och det är bara att sätta igång och karda. Hade min mamma levt så hade jag haft proffshjälp, hon kunde karda och spinna ångrar nu att jag inte var mera intresserad då.Tre-får-äterUndrar vad tjejerna tänker när de har fått på sig sommarkostymen, de tycker nog att det är skönt. Det skall ju bli varmare så det passar perfekt att bli av med lite ull eller ganska mycket faktiskt.Klippt får

Fem nyfriserade fårDet ser ut som om fåret har stövlarna på sig, men de är mörkare nere på benen. Jag tror att de tycker att de är väldigt snygga och det tycker jag också. Efter detta äventyr så smakar det gott med lite mat…Detta påminde mig om att det är dax att beställa tid hos frissan, man kan ju inte vara sämre än fåren.

Ha en underbar kväll!

Kram Birgitta

4 kommentarer

Kommentera
  1. Eva / Apr 16 2015 5:44 f m

    Menar du att du kommer att göra något av ullen? Jag vill också använda ull men just nu finns inte tiden, skulle vara kul att tova i alla fall. Finns inget bättre än riktig ull i stickade plagg så sätt igång och karda och spinn!
    Kram Eva

    • underbarahem / Apr 16 2015 5:41 e m

      Den här ullen kommer det inte att bli något av, men nästa gång kanske. Måste läsa på lite först, har aldrig gjort något sådant här. Kardat har jag gjort, men aldrig spunnit…
      Ha en bra helg!
      Kram Birgitta

  2. petrasparlor / Apr 17 2015 9:39 e m

    Vad spännande att kunna ta vara på ull från egna får. Varför inte tova sulor till dina fina små killar att ha i gummistövlarna.

    //Petra

    • underbarahem / Apr 18 2015 5:02 f m

      Den här omgången ull sparar vi inte, men nästa. Det var en bra ide med att göra sulor.
      Ha en bra helg!
      Birgitta

Kommentera

att leva sin dröm

som självförsörjande ö-bo(nde)

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

