Skip to content
april 10, 2015 / underbarahem

Våren är en härlig tid!

Det är svårt att beskriva känslan när man kommer ut tidigt på morgonen och hör alla fågelläten. Jag åker ganska tidigt till jobbet, brukar komma iväg kl 5,25 det är fortfarande mörkt… men snart så blir det ljusare. I morse så hörde jag en fågel med ett läte som jag inte känner igen och från ett annat håll var det en annan fågel som lät.Eftersom vi har damm så är det full aktivitet där, grodorna sjunger för oss varje morgon och när jag kommer hem från jobbet så är det massor av rom vid kanterna.Damm-i-januariDen här bilden är tagen lite tidigare i år, så grodorna har inte lagt någon rom än. Men just nu är det är väldigt mycket och jag vet vilka som gillar detta… våra fiskar blir glada, mat, mat.Fiskarna-i-dammenDen här fredagen har varit min jobbar fredag och jag har plockat fram massor av barnkläder och mera mattor… hoppas att vår personal är köpsugna.

Nu vill jag önska Er en underbar fredagskväll och en härlig helg, fast jag tycker att det inte var länge sedan jag gjorde det… oj,oj så fort det går.

En stor fredagskram från Birgitta!

2 kommentarer

Kommentera
  1. Eva / Apr 10 2015 6:12 e m

    Åh, är det grodyngel nu! Som barn kollade jag dem alltid i dammen och även när mina barn var små, det var spännande.
    Ha en fin helg!
    Kram Eva

    • underbarahem / Apr 10 2015 6:55 e m

      Det är massor i dammen, men man ser inte så många när de är klara. Just nu hörs grodorna väldigt tydligt. Det är så härligt när man går ut tidigt en morgon och hör alla ljuden.
      Kram Birgitta

Kommentera

Bloggäventyr med Bosse Lidén

Författare till romanen "Mina fotsteg i ditt hjärta", "Minnen som stannat kvar" och medförfattare till kåseriboken "Skimrande ögonblick - och dagar i grått". Alla tre böckerna går att köpa här på bloggen. Tryck på köp bok/böcker under min header och du får reda på viktig fakta. Dessutom finns det 33 st kategorier på bloggsmörgåsbordet. Förhoppningsvis hittar du något som tilltalar dig. Hjärtligt välkommen hit. Du får väldigt gärna lämna en trevlig kommentar. Tack för besöket.

Slagkraftigt Glen Snoddas!

Lifestyle of one Glen Snoddas.

att leva sin dröm

En blogg om att följa sitt hjärta och leva sin dröm - här skildrar vi livet på Lindö och utmaningen i att bli självförsörjande på en väglös ö. ❤️

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

