Skip to content
april 7, 2015 / underbarahem

Nu behöver jag Er hjälp!

Undrar vad den hemliga trädgården har bakom den stängda dörren i år? Det är mysigt att inreda trädgården i olika rum. Jag har växthuset dit jag kan gå in när det regnar, platsen vid dammen där man kan sitta och njuta med ett glas rött och så det som vi kallar platån som är till för lite av varje och där jag skulle vilja ha en liten redskapsbod. Men så har vi ett ställe som är väldigt tråkigt och det är framför altanen, jag skall visa en bild men den lägger jag längst ner… för att den är så tråkig.Hjärta-på-dörr-till-GardenDenna dörr är gjord av gamla plankor som jag har fått av sonen, fick även hjälp av sönerna att bygga den. Om ni kan bevara en hemlighet, så skall jag berätta vad som finns bakom den… det är grannens trädgård och dörren går inte att öppna.

Dörr4

Platsen är bakom växthuset, gjorde detta för att den skulle hända något på en plats som det inte är så lätt att få blommor att blomma.

Dörr5Platsen runt dammen är inbakad i grönska och när man sitter vid dammen så syns man inte över all växtlighet, precis så som jag vill ha det.

platånjuni2014

Om man gå uppför en lite slänt och igenom portalen så kommer man till platån, en mysig och lummig plats. På den platsen är det som jag försöker att gräva fram ett litet berg, som vi har lyckats att gömma med massor av kompostjord.

Nu kommer bilden på plätten framför altanen, den är tagen idag så gräsmattan har inte kommit igång än… På sommaren brukar gräsmattan vara väldigt grön och fin, men jag skulle vilja ha något annat där så att det inte blir så kalt. Och det är där ni kommer in, hoppas på massor av förslag.Framför-altanenNär ni ser den här bilden så förstår ni att jag tycker att det ser tråkigt ut. Gräsmattan är väldigt grön och fin, landet mot gatan brukar vara full av blommor och blad… men det är något som fattas och jag kan inte komma på vad.

Hoppas verkligen på lite tips och ideér, jag känner att jag kan inte komma på något.

Ha en skön kväll!

Kram Birgitta

 

4 kommentarer

Kommentera
  1. Eva / Apr 8 2015 6:35 e m

    Du har en fantastisk trädgård och dörren är en rolig detalj! För tillfället saknar jag inspiration, mamma har gått bort, så jag kan inte hjälpa dig.
    Kram Eva

    • underbarahem / Apr 9 2015 2:35 f m

      Nej, så tråkigt, det är en jobbigt tid tänker på dig.
      En stor kram Birgitta

  2. Caroline Roberts / Apr 10 2015 10:11 f m

    Fin trädgård du har!

    • underbarahem / Apr 10 2015 5:26 e m

      Tackar, kan aldrig få nog av att vara ute i trädgården.

Kommentera

Bloggäventyr med Bosse Lidén

Författare till romanen "Mina fotsteg i ditt hjärta", "Minnen som stannat kvar" och medförfattare till kåseriboken "Skimrande ögonblick - och dagar i grått". Alla tre böckerna går att köpa här på bloggen. Tryck på köp bok/böcker under min header och du får reda på viktig fakta. Dessutom finns det 33 st kategorier på bloggsmörgåsbordet. Förhoppningsvis hittar du något som tilltalar dig. Hjärtligt välkommen hit. Du får väldigt gärna lämna en trevlig kommentar. Tack för besöket.

Slagkraftigt Glen Snoddas!

Lifestyle of one Glen Snoddas.

att leva sin dröm

som självförsörjande ö-bo(nde)

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

