Skip to content
april 6, 2015 / underbarahem

Om jag gräver mycket, så kanske jag hittar berget?

Nu är snart denna underbara Påsk helg över med sol och lite värme, det är bara att hoppas att det fortsätter.

Idag har vi fixat lite i trädgården, försökt att rätta till det som har vuxit igen. När vi byggde huset för många år sedan, så anlade vi en stor kompost. Det är en konst att göra en kompost och få till den så att den fungerar, vår kompost fungerade aldrig som det var tänkt. Nu har vi bara en liten som är gjord med kompostgaller… fungerar bättre.

Där vi hade komposten var mot ett berg och nu har jag fått för mig att jag skall ta fram berget, har kört sju skottkärror med jord och än syns inte berget särskilt mycket… det är bara att fortsätta, jag ger mig inte.Baksidan-bergBaksidan-berg-2Som ni ser så syns berget lite hos grannen på andra sidan staketet, så det är bara att fortsätta L var inte speciellt glad… men det ger kondition, hihi. Det var även några buskar som var planterade ovanpå berget har klippt ner dem, hoppas att de klarar sig bra med lite insyns skydd från grannen.Syren-släntPå sidan om berget är det en slänt och där växer det syrener, riset som ni ser framför skall köras bort det är från häcken som växte hej vilt. Funderar på att plantera lite växter som trivs i skugga, vi får se just nu så skall jag gräva.Perenna-rabattHär hamnade sju kärror jord, i min perenna rabatt. Hoppas att växterna vågar titta upp, när de har fått jord över sig. Så kalt och tråkigt det ser ut, men det blir bättre.Riven-gräsmattaVi har även hunnit att riva gräsmattan, jag använder en mossrivare… som de säger att man inte skall göra. Men hos oss fungerar det väldigt bra, har ingen mossa förutom på några ställen där det är mycket skugga… gödslar rikligt med Algomin.

Detta var vår härliga helg, hoppas på att få hästgödsel från sonen nästa helg… det har blivit riktigt fin jord av gödslet.

Nu är en ny vecka i antågande, hoppas att vädret håller i sig så jag kan fortsätta gräva efter mitt berg… hihi.

Ha ett härligt slut på Påsk Helgen!

Kram Birgitta

4 kommentarer

Kommentera
  1. Eva / Apr 6 2015 6:35 e m

    Vilket slitgöra du håller på med! Men jag skulle nog göra detsamma om jag hade möjlighet att få ett berg på tomten!
    Ha det fint!
    Kram Eva

    • underbarahem / Apr 6 2015 7:05 e m

      Det är tur att man är envis, jag kanske inte får fram hela berget, misstänker att jag hamnar hos grannen då… men tänkte få fram så mycket det går.
      Kram Birgitta

  2. bia / Apr 6 2015 9:41 e m

    Oj så grönt ni verkar ha fått !!!……här har nyss snön försvunnit….men vi har sett blåsippor iaf….
    Det går undan med våren så fort det sätter igång….och vårfåglarna har kommit tillbaka ;))
    Ha en fin start på nya veckan…
    Kram bia

    • underbarahem / Apr 7 2015 2:58 f m

      Det går väldigt fort när det sätter igång och solen tittar fram. Fast jag har inte börjat att gräva i rabatterna än, det är fortfarande kallt på nätterna och lite frost.
      Du får också ha en bra vecka!
      Kram Birgitta

Kommentera

Bloggäventyr med Bosse Lidén

Författare till romanen "Mina fotsteg i ditt hjärta", "Minnen som stannat kvar" och medförfattare till kåseriboken "Skimrande ögonblick - och dagar i grått". Alla tre böckerna går att köpa här på bloggen. Tryck på köp bok/böcker under min header och du får reda på viktig fakta. Dessutom finns det 33 st kategorier på bloggsmörgåsbordet. Förhoppningsvis hittar du något som tilltalar dig. Hjärtligt välkommen hit. Du får väldigt gärna lämna en trevlig kommentar. Tack för besöket.

Slagkraftigt Glen Snoddas!

Lifestyle of one Glen Snoddas.

att leva sin dröm

som självförsörjande ö-bo(nde)

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

