Skip to content
mars 30, 2015 / underbarahem

Julrosor i handdukskrukorna!

Det är fortfarande väldigt kallt, men som vanligt så måste jag börja lite med blommorna ute. Råkade få se mina handdukskrukor stå i ett hörn alldeles tomma, det går inte utan snabbt in till blomsterlandet och köpa lite blommor. Ni är krukorna ganska höga så det fick bli julrosor, det var den enda blomman som var vit och hade lite höjd.Julrosor-i-handdukskrukorTyckte det blev ganska fint med dessa blommor och så kan man plantera dem i landet när det skall vara något annat i krukorna.Julrosor-i-handdukskrukor3Funderar på om jag inte skall försöka mig på en annan form på krukorna, handdukar är bra de är så lätta att forma. Skulle kanske gå att göra en avlång kruka, bara man kommer på en form att lägga handduken över.Julrosor-i-handdukskrukor2Detta blir något att fundera på, det är lite för kallt att gjuta än. Betongen torkar ganska fort, funderar på om man inte kunde använda en kartong??? Nu har jag något att fundera över när jag åker till och från jobbet, kommer på mycket saker när jag sitter ensam i bilen ca 30 minuter.

Ha en skön kväll och ladda inför påskhelgen!

Kram Birgitta

6 kommentarer

Kommentera
  1. Eva / Mar 30 2015 6:39 e m

    Jag tycker dina handdukskrukor är så himla fräcka! Och fint med julrosor i dem.
    Kram Eva

    • underbarahem / Mar 30 2015 6:45 e m

      Tackar, skall göra några flera när det inte är så kallt om fingrarna… måste försöka att hitta på någon ny form.
      Kram Birgitta

  2. bia / Mar 30 2015 8:23 e m

    Åh så fina krukor du gjort….passar bra med julrosor i dem också….passar nog med andra växter med förstås…varför inte påskliljor nu i påsk ?
    Kram bia

    • underbarahem / Mar 31 2015 2:40 f m

      Förra året hade jag påskliljor i dem, det stod på fordet vid entren. Nu har det bordet gjort sitt och låg i en hög när jag kom ut en morgon… måste få tag på ett nytt.
      Kram Birgitta

  3. petrasparlor / Mar 30 2015 10:14 e m

    Blev ju jätte fint med julrosor i krukorna. De står liksom lite skyddat också.
    Ser fram emot att se en avlång kruka, tror det kan bli riktigt snyggt.

    //Petra

    • underbarahem / Mar 31 2015 2:29 f m

      Måste komma på en form, men det kan väl inte vara så svårt.
      Birgitta

Kommentera

att leva sin dröm

som självförsörjande ö-bo(nde)

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

