Skip to content
mars 22, 2015 / underbarahem

Jag trotsade kylan och tror på en varm vår snart!

Idag trotsade jag kylan och hoppas på varma dagar snart, det fick bli lite köp av penséer. Men man väljer den blomma som man vet tål kyla, även fast jag inte vill tänka så är nog inte vintern riktigt slut än. De får stå i växthuset till nästa helg, tror jag.Penseér-2015

 

När jag var inne i växthuset passade jag på att titta till mina växter i den isolerade delen, det kan bli ohyra på växterna när det är temperatur växlingar nu på våren… men de såg ut att må väldigt bra. Det lilla olivträdet som står i en zinkkruka har ganska många oliver, fast de ser lite torra ut tycker jag… men det är kul att det ändå blir lite bär, om än ej ätbara.Olivträd-med-oliver2015

Olivträd-med-oliver-marsOlivträd-med-oliver-mars-2015

 

Nu skall det bara fyllas på med gödsel i planteringslådorna, sen är det bara att ta fram kryddpåsarna. Frön som jag alltid sår är basilika,ruccola, spenat och persilja… sen blir det säkert något nytt. Givetvis en planta tomater och en planta gurka kommer också att finnas.

Härligt när man kan börja planera hur man skall ha det i växthuset och vilka blommor som skall få pryda krukorna. Så idag får det bli en tjock jacka och mössa på, vad gör det att kylan biter i kinderna… våren är på G.

Ha en skön avslutning på helgen och en härlig vecka framför Er!

Kram Birgitta

4 kommentarer

Kommentera
  1. Eva / Mar 22 2015 7:13 e m

    Penséer är så ljuvliga, ser ut som små ansikten!
    Kan inte påstå att det var nån glädje att vara i trädgården idag med så isiga vindar.
    Ha det fint!
    Kram Eva

    • underbarahem / Mar 22 2015 7:23 e m

      Det blev inte lång stund ute här heller, var i växthuset där blåste det inte. Fick även besök av de små godingarna, så man var golvad några timmar… hann med några lego hus.
      Ha en bra vecka!
      Kram Birgitta

  2. bia / Mar 23 2015 10:36 e m

    Ja våren är här, men vi får snö på fredag….bakslag är ju alltid att räkna med, men här får nog penséerna vänta…nog för att jag har en planta på bron, men den står under tak ;)…
    Ha en fin morgondag 😉
    Bia

    • underbarahem / Mar 24 2015 3:25 f m

      Det är likandant varje år, men det glömmer man. Just nu har jag påskliljor vid entren, de lyser upp så fint. Det är tur att det finns blommor som också trotsar kylan.
      Ha en bra dag!
      Birgitta

Kommentera

att leva sin dröm

som självförsörjande ö-bo(nde)

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

