Skip to content
mars 11, 2015 / underbarahem

Trodde jag var tidigt ute!

Vilken tur jag har med vädret… Har åkt hem tidigare från jobbet för jag skulle hämta Millian och Milton på dagiset ”Tussilago” och solen bara strålar från en klarblå himmel… värmer så skönt. När vi kom hem passade vi på att ta en fika på altanen, helt otroligt så underbart.

Jag har suttit och tittat tillbaka på förra året runt den 11 mars och upptäckte att då hade jag redan köpt pärlhyasinter bellis och penseér som jag hade planterat ut… trodde att det vackra vädret var tidigt i år. Dessa bilder är från den 9 mars, så fint var det då.Penseer-på-renfällRenskinnet har jag redan lagt undan, men känner nu att en tur till blomsterlandet måste det bli.Pärlhyasinter,-penseerGrannarna har redan börjat att kratta och ta undan ris… jag vill, jag vill. Men först skall det rivas i gräsmattan och sen på med gödsel, då växer det så det knakar. Vid den här tiden på året är det många tankar och funderingar som far runt i huvudet, vad skall jag göra, när skall jag göra det och hur skall jag göra det.

Det vita bordet åkte till soptippen förra helgen, det hade rasat sönder och samman… nu gäller det att hitta ett nytt, vill ha ett i järn var hittar man det tro?

Förr brukade jag göra anteckningar om vad jag skulle göra, har blivit lite slarvig med det. Tror att jag kommer ihåg allt som jag skall göra, men det gör jag inte.

Har fått en ny trädgårdstidning skall sätta mig ner och läsa, vill ha lite tips och idéer.

Ha en skön kväll!

Kram Birgitta

4 kommentarer

Kommentera
  1. bia / Mar 12 2015 4:07 e m

    Så vårigt och fint du har gjort där på bordet 😉
    Ha det gott nu i vårsolen!
    Kram bia

    • underbarahem / Mar 12 2015 5:45 e m

      Nu är det frost på nätterna och varmt på dagen… men lite blommor får det bli ändå.
      Kram Birgitta

  2. Tiger / Mar 12 2015 11:10 e m

    Vårfina bilder! Jag gjorde samma upptäckt som du att våren var lika tidig förra året. Men jag tror att växlingen från vinter till vår kom snabbare i år. Åtminstone här där snön försvann i blåsten förra helgen…

    Vårhälsningar
    Elisabet

    • underbarahem / Mar 13 2015 3:17 f m

      Tänk så fort man glömmer, kul att gå tillbaka och titta. Nu hoppas jag på en solig helg, så att man kan börja fixa lite ute.
      Ha en bra fredag!
      Birgitta

Kommentera

att leva sin dröm

som självförsörjande ö-bo(nde)

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

