Skip to content
mars 5, 2015 / underbarahem

Nu är det dax för lite vårpyssel!

Sitter och tittar tillbaka på mina vår inlägg i bloggen, det är nu dax att börja pyssla lite. Namn skyltar till mina frösådder, måste jag ha… fast jag sår inte så mycket. Dessa skyltar gjorde jag förra året och de fungerade jättebra.Jute-skyltar-kryddor Jag har även gjort skyltar som jag stansade in text på, fungerar också toppen. Dessa gjorde jag 2013 fungerar också ganska bra, fast jag tycker nog jute är finare.Skylt-mangoldMen det vore kanske kul att hitta på något nytt i år, är det någon som har några tips så mottages detta tacksamt. Man kanske skulle gjuta några plattor och skriva en text på?FröskyltarSen kan man förstås köpa, men det är inte lika roligt hemmagjort är bäst. Tog den här bilden på blomsterlandet förra året, söta ugglor undrar vad de är till för… kanske bara prydnad.

Hoppas att ni har några tips att dela med Er, väntar med spänning.

I morgon är en ledig dag, skall bli härligt hoppas på lika vackert väder som idag… fast jag såg att det inte skulle bli det 😦

Men det gör ingenting härligt att vara ledig en fredag, ute skall jag vara i alla fall.

Ha en skön kväll!

Kram Birgitta

6 kommentarer

Kommentera
  1. petrasparlor / Mar 5 2015 10:01 e m

    Tycker du skall prova att göra skyltar av gamla silverbestick där du stansar in örternas namn. Tror det skulle passa hemma hos dig.

    Har själv tänkt prova det, men inte kommit så långt 🙂

    //Petra

    • underbarahem / Mar 6 2015 2:52 f m

      Det var ingen dum ide, skall förska testa detta.
      Birgitta

  2. Eva / Mar 6 2015 6:28 f m

    Dina skyltar, både jute och stansade är så fina. Blomsterlandets skyltar är ju roliga i färgerna men jag gillar nog dina bättre.
    Ha en fin ledig dag och en härlig helg!
    Kram Eva

    • underbarahem / Mar 6 2015 6:55 f m

      Håller nog faktiskt med gillar jute bättre, för mycket färg på de andra.
      Just nu regnar det, skall handla sen blir det lite plockande i trädgården.
      Ha en bra dag och härlig helg!
      Kram Birgitta

  3. bia / Mar 6 2015 3:58 e m

    Jätte coola skyltar du har gjort ;))………..vad händer om det regnar på dom, är färgen vattenfast ?
    Älskar jute….jag har jute säckar som gardiner i bloggrummet ;))
    Trevlig helg!
    Bia

    • underbarahem / Mar 6 2015 5:14 e m

      Man får se till att de sitter riktigt fast, annars händer inte något speciellt med tyget och färgen är vattenfast. Jag älskar jute, har jutegardiner i sovrummet, lite stela men de är formbara… hihi
      Ha en härlig helg!
      Birgitta

Kommentera

att leva sin dröm

som självförsörjande ö-bo(nde)

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

