Skip to content
mars 3, 2015 / underbarahem

En försmak av våren!

Tänk så underbart det är, när man går ut från jobbet och det fortfarande är ljust. Som vanligt när det börjar bli vår så går jag alltid en vända runt i trädgården, för att se om det har hänt något nytt. Nu kände jag att det är dax att börja med rundturerna, så mycket man upptäcker att det är dax att börja med, dammen skall få en omgång till helgen… kratta bort gammalt gräs och fixa till kaveldunen. Fast det gäller att vara försiktig så att man inte stör fiskarna, det är lite känsliga just nu.

Passade också på att se om det hade kommit några växter i landen, det enda som hade börjat visa sig var julrosorna… de är ett säkert kort.Vita-julrosor-2015Det vita som ligger i jorden är hagel, misstänker att det kan komma mera snö men julrosen är tapper.Röda-julrosor2015Den här julrosen blir en väldigt vacker röd färg, nästan åt vinröd till. Skulle väldigt gärna vilja börja att rensa lite, men det är bäst att sansa sig tror inte att växterna mår så bra av det. Har inte så mycket med lökväxter, brukar plantera ut lökväxterna som jag har inne på vintern och påskliljorna när det är dax att byta ut dem.Påskliljor-i-korg-2015Det har blivit en korg med påskliljor vid entré, men som ni ser så är det snö i luften… så jag tror de fryser lite. Men de brukar klara sig ganska bra vid kyla, det är en försmak på våren.

Ha en skön kväll!

Kram Birgitta

6 kommentarer

Kommentera
  1. Eva / Mar 4 2015 6:42 f m

    Fin plantering du gjort, det piggar upp! Ser att du har kvar ljungen, min har också varit fin hela vintern men slängde den när jag planterade snödroppar, mossa och lite sånt i en kruka och ställde på trappen. Mina julrosor har också börjat titta upp men har endast vita, hoppas på att de frösådda får någon annan färg, har hört att det kan bli så ibland.
    Ha det fint!
    Kram Eva

    • underbarahem / Mar 4 2015 7:56 e m

      En del av ljungen är faktiskt grön, den kommer att få stå ett tag till. Det är kul med lite andra färger på julrosorna, de röda är väldigt fina.
      Nu är det bara torsdagen kvar, så har jag ledigt i fyra dagar… härligt.
      Ha en bra helg!
      Kram Birgitta

  2. Mycket annat och lite betong / Mar 5 2015 6:37 e m

    Nu börjar det hända lite i trädgården!
    När jag gick ut förra veckan för att se om mina snödroppar kommit upp hittade jag en redan utslagen blåsippa. Då är det vår!
    Så fina får och höns som finns hos dina barnbarn. Härligt med djur!

    Kram Agneta

    • underbarahem / Mar 5 2015 6:49 e m

      Jag är ledig i morgon, då skall jag fixa lite i trädgården. Lite avundsjuk är jag, skulle också vilja bo på en gård med massor av djur… men jag får njuta när jag är hos mina barnbarn.
      Kram Birgitta

  3. petrasparlor / Mar 5 2015 10:04 e m

    Så fint du fixar.

    //Petra

    • underbarahem / Mar 6 2015 2:51 f m

      Vi längtar nog alla till våren, då vi kan börja fixa.
      Birgitta

Kommentera

att leva sin dröm

som självförsörjande ö-bo(nde)

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

