Skip to content
februari 26, 2015 / underbarahem

Så var det detta om färger på kläder…

Idag var det ljust när jag åkte hem från jobbet, underbart att slippa detta mörker. Snabbt in till blomsterlandet och köpa påskliljor, hem och äta en god ärtsoppa… kan det bli bättre.

Men nu är det detta om vårkläder, vad hade jag förra året och vad behöver jag i år… mycket. Har börjat att titta runt lite och jag kan inte bestämma mig, vad vill jag egentligen ha? Nu är jag inte sådan att jag måste ha det som är mode nu, men lite tips och idéer skulle inte vara fel.

Sen har vi ju det här med färger, vägrar detta och fortsätter med mina färger som är vitt, beige, brunt och svart… det är bara att inse, man kan inte lära gamla hundar sitta.Vit-blusDenna blusen blir perfekt nu när vårsolen tittar fram och man slipper de tjocka tröjorna.Spräcklig-tunikaEn tunika som passar till alla tillfällen, vilket vill säga blir mest till jobbet. Svarta-byxor-med-revärerOch ett par byxor med lite detaljer, satt perfekt på. Nu är detta bara början, t-shirt går åt i parti och minut och givetvis ett par snygga skor eller två.

Känns härligt nu är jag på G, kan detta bero på att solen tittade fram lite idag… tror att det måste vara så. Hoppsan jag glömde, en ny vår jacka måste jag också ha.

Vore kul att veta vad ni har tänkt att bära för kläder i vår, skriv en rad och berätta.

Ha det underbart!

Kram Birgitta

2 kommentarer

Kommentera
  1. petrasparlor / Feb 26 2015 10:00 e m

    Visst är det så att man blir lite extra sugen på nya kläder så fort solen tittar fram.

    Själv har jag redan köpt mig en ny blå kavaj/jacka och en blå stickad kofta. Och jag letar efter ett par snygga gummistövlar att ha i vår och sommar 🙂

    Tycker du fått en riktigt bra start på din vår, riktigt snygga plagg.

    //Petra

    • underbarahem / Feb 27 2015 3:48 f m

      Tackar, det är mycket roligare att köpa vårkläder än dessa tjocka vinterkläder.
      Ha en bra fredag och en härlig helg!
      Birgitta

Kommentera

att leva sin dröm

som självförsörjande ö-bo(nde)

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

