Skip to content
februari 23, 2015 / underbarahem

Hejdå, snö och kyla… Välkommen våren med sol och värme!

När jag tittar ut så bara snöar det, just nu längtar jag till våren med sol och värme. Går in i växthuset vattnar mina olivträd, mera kan jag inte göra… fryser om fingrarna, det känns kallt och ruggigt.

Satt och tittade på lite bilder som jag har på bloggen, så långt dit det känns.Fetblad-i-betongskålTänk att bara få ta fram gräsklipparen och gå en tur på gräset, kan man längta efter det?… jo, jag kan.Fetblad-i-pajform-av-betongTänk en pajform i betong fylld mad taklök, så enkelt men så fint, tycker jag.Handdukskruka-i-betongDessa handduks krukor som jag gjorde flera stycken kul att plantera i till våren. Men det blir ganska snart, för påskliljor klarar sig ganska bra ute tidigt.Betong-handMan kan riktigt se hur solen värmer taklöken och de trivs alldeles förträffligt.

Men när jag nu tittar ut igen så snöar det fortfarande och verkar hålla på ett tag till, fast det är klart man får vara glad att det inte kommer regn.BetonghandHej då vinter, vinkar betonghanden och hoppas också på en tidig solig och varm vår.

Ha en skön måndags eftermiddag!

Kram Birgitta

6 kommentarer

Kommentera
  1. Regina / Feb 23 2015 3:07 e m

    Det är verkligen ett riktigt ruskväder ute:-/ Men det är härliga vårvarma bilder du bjuder på de ger hopp. Oj vad snyggt handdukskrukan är! Måste ta mig tid att leta reda på inlägget där du visade hur du gjorde för det måste jag pröva i vår.
    Kram,
    Regina

    • underbarahem / Feb 23 2015 6:55 e m

      De är väldigt enkla att göra och håller väldigt bra.
      Ibland måste man muntra upp sig med lite härliga sommar bilder.
      Kram Birgitta

  2. petrasparlor / Feb 23 2015 7:30 e m

    Ja visst längtar man till våren nu.
    Snöar här också 😦 men det lägger sig i alla fall inte.

    //Petra

    • underbarahem / Feb 23 2015 8:06 e m

      I fredags var snön borta, men nu är det alldeles vitt igen. I år känns det extra länge som det är kallt och ruggigt.
      Birgitta

  3. bia / Feb 24 2015 7:00 e m

    Jättesnygg handdukskruka…vilken bra idé ;)….så fint med påskliljor i den…och tänk tulpaner i den 😉
    Här kom det snö i går , men det tar bra på den gamla snön…så det som föll är nästan borta nu 😉
    Våren kommer….har du sett vår ljuset…så härligt!
    Kram

    • underbarahem / Feb 24 2015 7:20 e m

      Tackar, krukan är kul och lätt att göra… Fortfarande väldigt grått här, men det märks att det har blivit ljusare längre.
      Kram

Kommentera

att leva sin dröm

som självförsörjande ö-bo(nde)

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

