Skip to content
februari 22, 2015 / underbarahem

Solen skiner på nya gardiner!

Precis nu så skiner faktiskt solen, man kanske skulle gå ut en stund i solen. Har bytt gardiner i sovrummet på förmiddagen, det var faktiskt på tiden… de gamla har suttit uppe ganska länge.Nya-gardiner-i-sovrumSom sagt var, det är tur att man är stabil när det gäller färgerna… behövde inte byta lampa eller dekoration. Rumsgranen har faktiskt vuxit en bit sen jag köpte den, hoppas att den klarar sig länge. Nallen som sitter i fönstret har jag köpt från Gnomy-Butiken de har så mycket fint och de har även en butik i Borås, värt att besöka.

Idag har vi besök av de små godingarna, de skall övernatta här och det tar på krafterna att hälsa på farmor och farfar. Just nu sover de men så fort de vaknar skall vi gå ut en stund, det är väldigt slaskigt ute så regnoveraller på.Millian-soverHär har vi Millian han sover skönt under bilfilten, han skall inte sova utan bara blunda lite… det har han fått efter farfar sover inte, bara blundar.Milton-soverMilton han stoppade tummen i munnen och somnade direkt, nallen och hunden är mina söners… fungerar fortfarande som John Blund. Jag är ledig i morgon så det passar bra att de sover över.

Så fort solen tittar fram så får man lust att börja fixa både inne och ute, men det värsta är att allt damm syns när vårsolen kommer fram. Jag är clubmedlem hos Cramers blommor och i dagarna kom det en presentcheck, perfekt nu när det börjar bli vår och man skall förnya sig med blommor inne… jag vet vad jag skall göra nästa helg.

Hoppas att ni har en solig och skön söndag!

Kram Birgitta

4 kommentarer

Kommentera
  1. bia / Feb 22 2015 3:12 e m

    Måste snart byta gardiner jag också…och putsa fönster…oj vad all smuts syns när solen ligger på !!
    Roligt med att ha barnbarnen hemma…mysigt!
    Kram bia

    • underbarahem / Feb 22 2015 7:44 e m

      Har precis nattat de små trollen, nu skall jag sätta mig ner innan jag somnar själv. I morgon skall vi rita, det har jag lovat Millian.
      Kram Birgitta

  2. petrasparlor / Feb 22 2015 8:30 e m

    Visst är det härligt när solen skiner och med nya gardiner.
    Och granen lever än ser ja 😉

    //Petra

    • underbarahem / Feb 22 2015 8:41 e m

      Har aldrig haft en rumsgran förut, skall bli kul att se hur länge den klarar sig.

Kommentera

att leva sin dröm

som självförsörjande ö-bo(nde)

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

