Skip to content
februari 20, 2015 / underbarahem

Nu är det fredagsmys!

Det är verkligen delade meningar om Facebook, men jag tycker faktiskt att det är kul att läsa. Vad folk gör, skall göra eller har gjort och när man nästan kan se glimten i ögat från den som skriver… härligt tycker jag.

Hittade en länk med en maträtt som var delad på FB så var jag givetvis tvungen att prova, perfekt för fredagsmys… bacon och köttfärsrulle. Nu gjorde jag ungefär som han gjorde, men jag hade den i ugnen i stället… till sommaren kommer den garanterat att bli en smaksensation ute på grillen.Bacon-och-köttfärsrulleDet var väldigt gott och enkelt.

Köttfärsblandningen kan man variera med det man gillar, jag hade teriyaki som sås och givetvis ett glas rött.

Nu önskar jag Er en skön fredagskväll och en underbar helg.

Kram Birgitta

10 kommentarer

Kommentera
  1. Eva / Feb 20 2015 7:42 e m

    Facebook , jag vet inte hur jag ska förhålla mig till det, tycker det är för mycket dravel, men det är kul att sitta och slötitta. Recept hittar jag bäst hos bloggarna (bl a dina recept).
    Ha en fin helg!
    Kram Eva

    • underbarahem / Feb 20 2015 7:47 e m

      Ja, det är sant, mest dravel men lite kul är det. Det här receptet var väldigt gott, ännu godare tror jag att det blir på grillen.
      Härligt att du gillar mina recept, kommer ett till i morgon.
      Ha en härlig helg!
      Kram Birgitta

  2. bia / Feb 20 2015 8:21 e m

    Gott, men vi har ätit tacos idag…som halva Sverige, haha….ha en trevlig helg!
    Kram bia

    • underbarahem / Feb 20 2015 8:48 e m

      Tacos är gott, perfekt för en fredagskväll.
      Ha en härlig helg!
      Kram Birgitta

  3. Christine / Feb 20 2015 9:42 e m

    Hej, jag är inte med på FB så jag kan inte säga vad jag tycker.Men dina recept är bra! Ha en bra helg.

    • underbarahem / Feb 21 2015 5:13 f m

      Härligt att du gillar mina recept, det är kul att dela med sig och höra vad andra tycker.
      Du får också ha en bra helg!

  4. Aquilejans / Feb 21 2015 9:40 f m

    Det ser väldigt gott ut, här blir det baconlindade kycklingfiléer ikväll 🙂
    Ha en fin helg!
    Kram

    • underbarahem / Feb 21 2015 1:05 e m

      Nästan samma här, de är fyllda med chilimarinerade vitlöksklyftor.
      Ha en härlig helg!
      Kram Birgitta

  5. Anna Wickström / Feb 21 2015 11:03 f m

    Det ser gott ut!
    På tal om gott provade jag ditt recept med köttfärs. kål, grädde m.m i ugn. Jag ska säga att jag inte ALLS fick ihop ingredienserna i mitt huvud om hur det skulle bli och smaka (för mig är köttfärs och kål – kålpudding med sirap:)) Men HJÄLP vad gott det blev! Hela familjen slukade sina portioner med glädje! Ha en fin helg!
    Kram Anna

    • underbarahem / Feb 21 2015 1:07 e m

      Härligt att det smakar, idag blir det en krämig vitkålsgratäng.
      Ha en härlig helg!
      Kram Birgitta

Kommentera

att leva sin dröm

som självförsörjande ö-bo(nde)

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

