Skip to content
februari 11, 2015 / underbarahem

Ett fång tulpaner i en Höganäskruka!

Nu är vi mitt i veckan, hoppsan vad fort det går… tyckte att det nyss var måndag. Onsdagen är en väldigt intensiv dag på jobbet med massor av folk, det är full fart hela tiden.

När jag åkte hem från jobbet så kände jag att jag måste nog stanna till på Blomsterlandet och som tur är så ligger det efter vägen. Jag åker mest in där för att jag tycker att det är så skönt att gå där en stund, titta på blommor och lite andra prylar… givetvis tar man ett snack med personalen, det är en lisa för själen.

Men det händer inte så ofta att jag går ut därifrån utan att ha köpt något, även idag blev det lite inhandlat. Jag köpte 20 tulpaner som passade perfekt i mitt höganäskrus, har flera stycken i olika storlekar… använder dessa alldeles för sällan.Vita-tulpaner-höganäskrusVisst är dessa krus väldigt vackra, det har bara stått uppe på en hylla men nu kommer jag att använda mina krus. Som vanligt när det gäller sådana här gamla saker så har jag fått dem av min pappa, tror att jag har fyra olika storlekar. Kommer ihåg att mamma använde den största när hon gjorde lingonsylt och det blev många liter, för min pappa plockade väldigt mycket bär.Tulpaner-höganäskrus2Läste lite om krusen och vad jag förestår så är de inte så eftertraktade och det tycker jag är synd för de är väldigt vackra och gedigna…

Hoppas att Er dag också har varit bra, misstänker att jag kommer att somna i min favorit fåtölj framför tv:n. Men det är det som är skönt full fart på jobbet, sedan lugnet när man kommer hem.

Ha det bra!

Kram Birgitta

Kommentera

att leva sin dröm

som självförsörjande ö-bo(nde)

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

