Skip to content
januari 28, 2015 / underbarahem

Blogga en livsstil?

Att blogga är som att skriva dagbok, fast man låter andra läsa vad man tycker, tänker och även dela med sig av vardagen. Jag har bloggat sen augusti 2010, nästan varje dag har jag gjort ett inlägg fast med lite undantag. Det har lärt mig väldigt mycket och jag har fått många bloggvänner, härligt att se så många som delar med sig av sina kunskaper och idéer.

Satt och funderade på vad jag gjorde förra året, då är det bara att gå tillbaka i tiden och se vad som har hänt. Kände likadant då som nu, vill ha vår är trött på dessa mörka regniga dagar och speciellt när jag åker tidigt på morgonen till jobbet.Krokus-dec-2013Krokus-2013Så härligt det ser ut när solen skiner på stenmuren och värmer stenarna så att krokusen börjar blomma. Nu såg det inte ut så här förra året, utan det var snö då också. Då stannade jag till vid Blomsterlandet och köpte krokus som jag planterade i den lilla trälådan. Det får nog bli en tur in till Blomsterlandet nu också för att köpa lite krokus, känner att det är vad som behövs just nu… lite gör så mycket.Vit-krokusBilderna på Millian och Milton är tagna i slutet på sommaren 2014, men det här är vad jag längtar efter nu… leka i sandlådan med de små godingarna.Milton-Annelundsparken5 Här sitter lille Milton på en stenmur och tittar på när storebror Millian leker i sandlådan. Millian-Annelundsparken6Det är tur att man bloggar eller att man tar mycket bilder så att man kan göra en tillbakablick när det känns alldeles för grått. De säger ju att tiden går fort när man har roligt och det tycker jag att jag har varje dag, men nu får det snabba på att bli vår. Så att vi kan leka i sandlådan och köra med den stora traktorn som Milton fick när han fyllde 1-år.

I dag får det bli en liten titt in till Er mina bloggvänner, det är alltid kul att läsa vad ni skriver och så otroligt kul att läsa Era kommentarer på min blogg.

Ha en skön kväll!

Kram Birgitta

 

4 kommentarer

Kommentera
  1. Eva / Jan 28 2015 7:53 e m

    Ja, för mig är bloggen också en dagbok eller i alla fall en veckobok. Jag går också tillbaka och tittar, ser vad jag hann med och inte hann med och inspirerar mig själv också. Det är roligt att se tillbaka och särskilt att se barnbarnen hur de förändras. Just nu längtar jag förtvivlat efter mina små, det är så mycket jobb nu så det finns ingen tid att träffa dem, snyft.
    Ha det fint!
    Kramar Eva

    • underbarahem / Jan 28 2015 8:41 e m

      Har aldrig skrivit dagbok förrän jag började att blogga,trodde inte att det skulle vara så kul.
      Träffar mina små underverk ganska ofta, vi bor 15 minuters bilväg från varandra. Jag kan ju alltid skylla på att jag vill se mina två får…
      hihi.
      Kram Birgitta

  2. Susanne / Jan 29 2015 5:17 e m

    Ja visst är det toppen att man kan gå tillbaka och titta på hur det såg ut då eller vad gjorde vi den sommaren osv. Väldigt roligt!
    Jag har dock varit vädigt dålig med mitt bloggande och vi får väl se hur det fortsätter. Jag tycker ju att det är väldigt roligt men det tar mycket tid som jag inte har.

    Kramar Susanne

    • underbarahem / Jan 29 2015 5:33 e m

      Ja, det tar ganska mycket tid. Men när jag kommer hem från jobbet så tycker jag att det är skönt att sätta sig ner och skriva lite. Som jag sa så har jag varit väldigt dålig på att skriva dagbok eller skriva brev. Men det är faktiskt lättare att skriva ner vad man känner just då eller allt pyssel som man hittar på, nu på äldre dar… hihi.

Kommentera

att leva sin dröm

som självförsörjande ö-bo(nde)

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

