Skip to content
januari 16, 2015 / underbarahem

Nu börjar planeringen av trädgårdsprylar!

Nu har jag börjat att se över mina trädgårdsprylar, för nu längtar jag till våren. En zinkhink är alltid bra att ha, perfekt att göra blomsterarrangemang i… eller så kan man ha redskap i den. Tyckte att den var väldigt snygg i alla fall, så det finns tusen anledningar att köpa den… hihi. Redskapen funderar jag på att ha till en utlottning, nu när våren börjar närma sig… kan nog bli så tror jag.Ny-zinkhinkLäste i en tidning att man skulle hänga en kvist eucalyptus i duschen då doftar det gott när man duschar. Och så klart gick jag på det och köpte en kvist… den pryder i alla fall sin plats.

Uppfriskande som luftrenare, speciellt i fuktig värme och när det kan finnas risk för svampinfektioner, men också vintertid, inte minst om du har sängliggande barn, eftersom den citrondoftande varianter (citriodora) är mild och bra att använda istället för en starkare eterisk olja. Den här beskrivningen på eucalyptus låter väldigt bra tycker jag, skall bli spännande att känna hur den doftar i badrummet.EucalyptusNu vill jag önska Er en underbar fredagskväll och en härlig helg.

Ha det bra!

Kram Birgitta

 

7 kommentarer

Kommentera
  1. Llillvor Olsson / Jan 16 2015 7:52 e m

    Önskar dej också en trevlig kväll och en skön fortsättning på helgen. Kramiz

    • underbarahem / Jan 16 2015 7:58 e m

      Om jag inte reser mig upp ur fåtöljen snart så somnar jag, fått fram ganska mycket prylar i butiken… vi kanske ses på måndag? Kram på dig!

  2. Petra / Jan 17 2015 8:40 f m

    Underbart att våren faktiskt ändå är så nära att det är dags att planera för tiden med blommor och trädgård! Ser verkligen fram emot att få börja förså lite och att väcka pelargonerna igen efter vintervila!
    Önskar dig en fin helg!
    Kram Petra

    • underbarahem / Jan 17 2015 4:18 e m

      Längtar verkligen efter våren. Har tittat till mina växter i växthuset, de ser ut att må väldigt bra. Har inte plats för frösådder, utan det får bli en tur till växthusen när det är dax.
      Ha det bra!
      Kram Birgitta

  3. petrasparlor / Jan 17 2015 9:20 e m

    Håller med dig….zink i alla former är snyggt.
    Det där med eucalyptus i duschen låter spännande.

    //Petra

    • underbarahem / Jan 18 2015 9:02 f m

      Hängde kvisten på duschen, lite kanske det luktar. Men den är dekorativ…
      Birgitta

      • underbarahem / Jan 18 2015 9:06 f m

        Vi fick lite olika zink prylar på jobbet, då gäller det att stålsätta sig och inte köpa för mycket.
        Birgitta

Kommentera

KAMILLAS KAMERA -

mitt liv och mina dagar

Bloggäventyr med Bosse Lidén

Författare till romanen "Mina fotsteg i ditt hjärta", "Minnen som stannat kvar" och medförfattare till kåseriboken "Skimrande ögonblick - och dagar i grått". Alla tre böckerna går att köpa här på bloggen. Tryck på köp bok/böcker under min header och du får reda på viktig fakta. Dessutom finns det 33 st kategorier på bloggsmörgåsbordet. Förhoppningsvis hittar du något som tilltalar dig. Hjärtligt välkommen hit. Du får väldigt gärna lämna en trevlig kommentar. Tack för besöket.

Slagkraftigt Glen Snoddas!

Lifestyle of one Glen Snoddas.

att leva sin dröm

En blogg om att följa sitt hjärta och leva sin dröm - här skildrar vi livet på Lindö och utmaningen i att bli självförsörjande på en väglös ö. ❤️

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

