Skip to content
januari 9, 2015 / underbarahem

Snuvad på en kall och snörik vinter!

Eftersom vi bor i Sverige, så sägs det att det skall vara kallt och snö på vintern. Men snön kommer fort och går bort lika fort, jag som har laddat med varmt på fötterna.

Köpte förra året ett par stövlar från Shepherd och använde dem bara några gånger på grund ut av att vintern var för mild.Skinnstövlar-med-fårskinnsfoder Men i år tänkte jag att nu skall det väl bli snö och så köpte jag ett par curlingkängor Shepherd, bra att ha och byta med i denna bistra vinter… tji fick jag, men jag tycker att de är snygga i alla fall.Curlingkängor

Ja ja, tur att vi har gjort om vår klädkammare till en walk in closet, där det fortfarande finns plats för skor och stövlar. Det är för väl att jag har rejäla gummistövlar, för det verkar vara den fotbeklädnad som passar bäst i vårt klimat… i alla fall där vi bor.

Nu är det fredag en alldeles vanlig fredag och det tycker jag är skönt, har haft barnbarnen här de är lite förkylda så vi har inte varit ute något…

Ha en skön fredag och härlig start på helgen!

Kram Birgitta

 

6 kommentarer

Kommentera
  1. Eva / Jan 9 2015 5:55 e m

    Du har ju köpt rejäla grejer och de blir inte omoderna, du kan ha dem i många år! Den nedersta bilden är så vinterhärlig med fårskinn och näverväska.
    Lilla Julia kommer imorgon, vi får nog ge oss ut och leka vattenfall i bäcken, det gjorde hennes pappa när han var en liten gosse så Julia ska inte vara sämre.
    Ha en fin helg!
    Kram Eva

    • underbarahem / Jan 9 2015 7:11 e m

      Jag kommer nog att ha dessa i många år, det är fårskinn i båda så de är väldigt varma.
      Våra barnbarn har varit här idag, lite förkylda är de båda så vi har inte varit ute. Jag tror att Millian hade lite feber när han åkte hem,
      Ha en bra helg!
      Kram Birgitta

  2. petrasparlor / Jan 9 2015 8:35 e m

    Riktigt snygga skor du har Birgitta.
    Men jag håller med…lite synd att det är så lite snö.

    //Petra

    • underbarahem / Jan 9 2015 8:41 e m

      Hade gärna testat dem i rejält med snö!
      Ha en bra helg!
      Birgitta

  3. Petra / Jan 10 2015 8:48 f m

    Här snöar det för fullt nu, så jag gissar att du har ungefär samma väder och kommer få nytta av dina stövlar. =) Och de är verkligen riktigt snygga!
    Ha en härlig dag!
    Kram Petra

    • underbarahem / Jan 10 2015 2:29 e m

      Tackar, de är väldigt sköna. Snön kom, men nu är den snart borta det regnar. Vi får nog leva med detta väder misstänker jag ett tag till.
      Ha det gott!
      Kram Birgitta

Kommentera

att leva sin dröm

som självförsörjande ö-bo(nde)

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

