Skip to content
januari 8, 2015 / underbarahem

Mina inredningstrender 2015!

Jaha nu är det snart helg igen, men nu är det som vanligt och det tycker jag är skönt. I morgon är jag ledig, då blir det lite mys på morgonen bara gå omkring och skrota. Ett besök till mat affären och därefter kommer de små gullungarna och skall vara hos oss en liten stund, kan det bli bättre?

Fick ett mail från Sköna hem igår, kul att läsa lite inslag. Där var det bland annat ett inslag om horoskop och inredning…

Ditt horoskop styr din inredning, vad tror ni om det stämmer det? Jag är tvilling och när jag läser detta så stämmer det inte riktigt på mig, kanske till viss del… men att jag gör allt i sängen stämmer definitivt inte på mig… Många Tvillingar gör allt i sängen. Läser, jobbar, tittar, skriver, söker jobb och lär känna nya människor. Men det är i alla fall kul att läsa, har aldrig tänkt på detta förut.

Satt och letade på nätet vilka aktuella trender som gäller, nu följer jag detta inte slaviskt eller egentligen inte alls. Jag gillar att se vad som kan vara aktuellt och om jag gillar det, men jag vet att jag har min egna stil som jag troligtvis inte kommer att ändra på. Det kanske kan smyga in en liten detalj, men i det stora hela så har jag det jag gillar… Myrten-i-sovrummetJag gillar mörka möbler och kommer att ha i fortsättningen också, jag trivs bäst då. Klockan är en gammal Amerika klocka som kommer från mina föräldrar, den byter man inte ut så lätt.PlåtpallLite industri inredning gillar jag också, plåtpall som har blivit lite rostig passar perfekt hemma hos mig. Denna öltunnan på bilden fick jag av grannen för många år sedan, eller rättare sagt det var ingen tunna utan en hög av bräder… men med lite omsorg så blev det en öltunna. Plåtskylt-på-tunna-softMed denna trendspaning från mitt lilla krypin så önskar jag Er en underbar torsdag och en härlig fredag… snart är det helg. Då kör vi ett gott recept och grunden till detta blir lövbiff, kanske lite wasabipasta och lite vitlök… vi får se, vi får se.

Kram Birgitta

 

4 kommentarer

Kommentera
  1. Elzie / Jan 8 2015 8:28 e m

    Visst är det härligt att man får ha sin alldeles egna stil i sitt eget hem, haha. Jag har aldrig brytt mig om trender, vare sig det gäller mode eller möbler! Gillar er gamla Amerikaklocka. Hade en sån, eller rättare sagt exet hade en sån, fast en som vi hade stående på sekretären. Den var fin och det hade varit roligt att ha en sån igen. Älskar klockor som tickar.
    Hoppas du får en fin fredag.
    Kram Elzie

    • underbarahem / Jan 8 2015 8:43 e m

      Det är kul med trender och att läsa om vad folk tycker och tänker. Det finns alltid något för envar, man kan plocka lite av varje… så att det blir personligt.
      Skall vara ute och leka med våra barnbarn, en liten promenad kanske. Hoppas på härligt väder…
      Kram Birgitta

  2. Tiger / Jan 8 2015 10:46 e m

    Här har vi de möbler vi har… Byter inte ut något i onödan och hemmet har vår egen stil. Mycket är ärvda möbler, som vi har en anknytning till.
    Läste horoskopen för oss, men de stämde inte alls… 😉
    Vinterhälsningar
    Elisabet

    • underbarahem / Jan 9 2015 3:22 f m

      Håller med dig, behåller också det vi har… köper till några små nya detaljer, så känns det som nytt.
      Ja tänk vad får de allt ifrån…
      Ha en bra dag!
      Birgitta

Kommentera

att leva sin dröm

som självförsörjande ö-bo(nde)

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

