Skip to content
november 11, 2014 / underbarahem

Lite pysselfunderingar!

Nu är det snart dax att sätta igång med lite pyssel som skall bli juldekorationer, det fick bli en liten inventering i växthuset. Hade ganska mycket hönsnät från förra året, det kommer att räcka. Mossa måste hämtas i skogen och halm skall jag kolla om min son har, annars kanske det går lika bra med hö.Gardenskylt2Det kommer att bli mosshjärtan i år också, enkla att göra och vackra att se på… passar både ute som inne. Klicka Här så kan du se hur jag gör mosshjärtan i nät. Har några halmhjärtan kvar från förra året, lika fina nu som då.Halm-hjärta-på-stolDet är lite svårt att fota i mörker utan stativ, men hjärtat syns i alla fall.Julstrumpa-åt-tomtenGivetvis så måste jag hänga upp hjulstrumpan som tomten skall lägga små julklappar i. Spännande att se vad det blir i år, misstänker att barnbarnen M & M kommer att få mest med julklappar.Små-hus-i-växthusetDe små plåthusen som brukar stå vid entrén har fått sin plats i växthuset, där lyser det i fönstren dag och natt. Som jag visade i ett annat inlägg så får det bli en annan dekoration vid trappen, spännande att se hur det blir.Snöigt växthusKan det bli lika fint som det var förra året, eller slaskar julen? Visst ser det underbart ut, blå himmel och vit snö. Då blir det mycket pulka åkande med barnbarnen. Skall bli spännande att se på Millians reaktion, förra året var han för liten… i år blir det nog full fart i snön.

Detta inlägg blev lite funderingar på vad jag skall göra för pyssel och lite annat som kommer att hända i växthuset.

Ha en skön kväll!

Kram Birgitta

 

2 kommentarer

Kommentera
  1. Eva / Nov 12 2014 6:40 f m

    Mosshjärtan vill jag göra, måste ut i uthusen till helgen och kolla, tror vi har hönsnät där. Med din beskrivning är det ju inte svårt och blir så snyggt. Snart är det dags att byta ut min krans av lönnlöv som jag har på dörren till ett mosshjärta.
    Ja, det kan få bli snö till jul men jag vill inte ha det än, vill ha höst och kunna gå ut i skogen och hämta pysselmaterial. Och så är det varmt och skönt nu, inte så mycket kläder behövs.
    Ha det fint!
    Kram Eva

    • underbarahem / Nov 12 2014 6:06 e m

      Håller med dig, snön kan vänta… skall också ut i skogen för att hämta lite pysselprylar.
      Hoppas att beskrivningen är tydlig, men glöm inte att använda handskar.
      Kram Birgitta

Kommentera

Bloggäventyr med Bosse Lidén

Författare till romanen "Mina fotsteg i ditt hjärta", "Minnen som stannat kvar" och medförfattare till kåseriboken "Skimrande ögonblick - och dagar i grått". Alla tre böckerna går att köpa här på bloggen. Tryck på köp bok/böcker under min header och du får reda på viktig fakta. Dessutom finns det 33 st kategorier på bloggsmörgåsbordet. Förhoppningsvis hittar du något som tilltalar dig. Hjärtligt välkommen hit. Du får väldigt gärna lämna en trevlig kommentar. Tack för besöket.

Slagkraftigt Glen Snoddas!

Lifestyle of one Glen Snoddas.

att leva sin dröm

som självförsörjande ö-bo(nde)

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

