Skip to content
oktober 28, 2014 / underbarahem

Lite nytt i garderoben!

Det är faktiskt kul att handla höstkläder, fast det blir lite dyrare än sommarkläder. Det blir tjockare kläder som har högre pris än till exempel en sommar klänning.

Jag är ingen person som gillar kappor, men tyckte att det var kul att testa. Problemet är att jag tycker det är jobbigt när man skall åka bil, en kappa som trasslar runt benen… men jag gör ett försök.Vila-kappaDet fick bli grått den här gången, lite annorlunda än det vanliga bruna och beiga. Funderar på om jag inte skall använda resväskorna nästa gång jag reser, tycker att de ser läckra ut och har en viss charm.Boots-och-väskaVäskan har jag fyndat billigt, fodret var trasigt och den såg allmänt sliten ut. Men med lite omvårdnad så blev den nästan som ny, varför skall man kasta bort när det går att fixa till. Skorna kommer från Ellos och sitter som en handske om man kan säga så… det blev en blandning av lite nytt och lite gammalt.

Men fortsätter den här värmen så blir det fortfarande en tunn jacka på och som det verkar kommer gummistövlarna att pryda mina fötter ett tag till.

Undrar om ni också känner av tidsomställningen, det gör jag… vaknar kl 03,00 och är trött redan vid kl 21,00. Det är svårt att ställa om sig, i alla fall på hösten.

Ha en skön kväll!

Kram Birgitta… gäsp, är redan trött

8 kommentarer

Kommentera
  1. Malena Eklund / Okt 28 2014 7:13 e m

    Snyggt!
    Ha en fortsatt fin kväll.
    Kram Malena

    • underbarahem / Okt 28 2014 7:16 e m

      Tackar, har precis bänkat mig framför tv:n med Ipaden i knät.
      Kram Birgitta

  2. Eva / Okt 28 2014 7:54 e m

    Men var har du köpt kappan, den är ursnygg, jag vill ha!
    Skorna ser sköna ut – och snygga är de. Bra att fixa till väskan, den är för fin att kassera. Roligt att du också visar kläder idag.
    Ha det fint!
    Kram Eva

    • underbarahem / Okt 28 2014 8:06 e m

      Kappan är av märket Vila, inhandlad i Göteborg. Väskan var verkligen sliten inuti, men nu är den som ny.
      Ha det bra!
      Kram Birgitta

      Har du fått några dynor än?

  3. petrasparlor / Okt 28 2014 9:31 e m

    Kul med lite nytt.
    Och snyggt med en blandning av nya och ”gamla” höstkläder.

    //Petra

  4. Petra / Okt 30 2014 4:27 f m

    Snyggt! Det är verkligen riktigt roligt att handla kläder ibland, och nu när det har varit regnigt ett tag tycker jag att man är extra värd att unna sig att gå och shoppa lite… =)
    Ha en fin dag!
    Kram Petra

Kommentera

att leva sin dröm

som självförsörjande ö-bo(nde)

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

