Skip to content
oktober 17, 2014 / underbarahem

Mat och åter mat på Åhaga!

Det blev lite ändring av schemat i helgen, ett besök på ”Smaka på Åhaga” blev på fredagen i stället för lördag. Var egentligen ledig på fredagen, men det blev några timmars jobb på fotostudion. När jag då ändå var i stan så passade jag på att besöka Åhaga och smaka på alla delikatesser… ett fel var det, hade bilen så jag kunde inte smaka på alla ljuvliga viner.

Men smaklökarna fick ändå sitt lystmäte tillgodosett, smakade oss runt bland alla utställare och det var ganska många… korv, ost, oliver, bröd, oljor, godis, choklad och så kunde man köpa tillagad mat.

Här kommer ett ”smakprov” kan inte bjuda på dofterna och smakerna, men låt ögat få sitt…Smaka-på-Åhaga-2014 Smaka-på-Åhaga19 Smaka-på-Åhaga18 Smaka-på-Åhaga17 Smaka-på-Åhaga16 Smaka-på-Åhaga14 Smaka-på-Åhaga13 Smaka-på-Åhaga12 Smaka-på-Åhaga11 Smaka-på-Åhaga10 Smaka-på-Åhaga9 Smaka-på-Åhaga8 Smaka-på-Åhaga7 Smaka-på-Åhaga6 Smaka-på-Åhaga5 Smaka-på-Åhaga4 Smaka-på-Åhaga2Det är härligt att vandra runt och smaka på väl gjord mat och mat från andra länder. Men jag efterlyser flera mässerbjudande till lite lägre priser… för att inte tala om inträdet 150:- tycker jag är lite att ta i. Frånsett detta så tycker jag att det är en otroligt trevlig mässa, lagom stor och mycket trevlig miljö… kommer att besöka den fler gånger.

Smaka-på-Åhaga3Smaka-på-Åhaga20

 

Det kanske blir Hem & Villa mässan i Göteborg 30 oktober -2 November… vi får se? Det är alltid kul att besöka nya ställen, men egentligen tycker jag att mässan i Göteborg är lite för stor. Det gäller att ta god tid på sig och inte ha för bråttom, det finns säkert massor som man missar annars. Har inte bestämt mig än, vi får se…

Ha en underbar fredagskväll och en härlig helg!

Kram Birgitta

8 kommentarer

Kommentera
  1. Eva / Okt 17 2014 7:22 e m

    Ser att jag måste besöka Åhaga nån gång, vilka spännande läckerheter och jag skymtar vissa bekanta utställare. Matmässor är så inspirerande, men jag håller med om att Göteborg är lite för stort, har inte varit där på flera år just för att det inte är så trivsamt.
    Fin helg på dig!
    Kram Eva

    • underbarahem / Okt 17 2014 7:52 e m

      Åhaga är mysigt, en vacker lokal och inte för stort… det var väldigt bra utställare, kanske lite för mycket oliver.
      Ha en bra helg!
      Kram Birgitta

  2. Petra / Okt 18 2014 1:03 e m

    Men så gott det ser ut. Behöver stor plånbok när man går dit 😉

    • underbarahem / Okt 18 2014 6:51 e m

      Ja, det behöver man verkligen… köpte lite choklad, korv och en ost.
      Men det är så mysigt att gå där, det är halva nöjet.
      Ha det bra!
      Birgitta

  3. Jessica / Okt 18 2014 8:50 e m

    Det ser onekligen jätte trevligt ut 🙂 mycket godsaker..ha en fin Söndag kram Jessica

    • underbarahem / Okt 19 2014 4:22 f m

      Det är alltid trevligt på mässor och Åhaga är en väldigt mysig plats.
      Du får också ha en fin söndag!
      Kram Birgitta

  4. Anna Wickström / Okt 20 2014 12:59 e m

    Kul att kortet blev uppskattat!
    OJ! Tar de 150:- i inträde på den mässan?! Det tycker jag var dyrt…
    Jag kunde inte åka, för yngsta dottern anordnade loppis med sitt fotbollslag och då var man tvungen att köra hårt med det. Ja, inte mig emot – jag gillar ju loppisar!:)
    Kram Anna

    • underbarahem / Okt 20 2014 3:59 e m

      Ja, 150:- tyckte också att det var för dyrt… men jag tycker att mässan är kul att gå på.
      Förstår att det blev loppis i stället, det är också väldigt kul.
      Ha en bra vecka!
      Kram Birgitta

Kommentera

att leva sin dröm

som självförsörjande ö-bo(nde)

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

