Skip to content
oktober 15, 2014 / underbarahem

Ni har väl inte glömt?

Tänkte att jag skulle påminna Er att ni måste testa dessa underbara cantuccini, enkla att göra men smakar ljuvligt. Hade äntligen hittat ett recept som smakar som cantuccini skall smaka, dessa bakar jag väldigt ofta… nästan varje helg.Cantuccini-i-glasburkDet är ett fel med dem, de tar slut så fort… men då bakar jag mera. Skall på matmässa till helgen, då brukar det finnas en massa gott att smaka på… man kan nästan säga, All Världens mat.Italienska-cantucciniDet är kul att testa och laga mat från andra länder, allra helst äter jag Grekisk och Italiensk mat. Tycker att det är lätt mat, både att äta och att laga. Mitt ena barnbarn som är två år, älskar att äta korv med chili och en klyfta citron backar han inte för… en tuff liten kille.

Ha en skön kväll!

Kram Birgitta

 

6 kommentarer

Kommentera
  1. Eva / Okt 15 2014 6:33 e m

    Medelhavsmat gillas mycket men cantuccini har jag aldrig bakat. Jag tänker ofta att barnbarnen ska tycka om maten och det gör de för det mesta.
    Kram Eva

    • underbarahem / Okt 15 2014 6:51 e m

      Testa dessa ”skorpor” de är jättegoda…
      Kram Birgitta

  2. petrasparlor / Okt 15 2014 7:22 e m

    Åh, de ser goda ut.
    Tack för receptet.

    //Petra

  3. Tiger / Okt 15 2014 9:13 e m

    Har aldrig bakat cantuccini. Men ätit dem har jag gjort. Samma där… de tar slut för fort. 😉 Sparar receptet och ska pröva någon gång.

    Jag gillar också grekisk mat.

    Hösthälsningar
    Elisabet

    • underbarahem / Okt 16 2014 3:29 f m

      Då måste du testa dessa, tror att det är olivoljan som gör dem så goda.
      Ha en bra dag!
      Birgitta

Kommentera

att leva sin dröm

som självförsörjande ö-bo(nde)

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

