Skip to content
oktober 12, 2014 / underbarahem

Mässa på Åhaga och lek i Annelundsparken!

Igår var jag, min sons sambo och barnbarnen på mässa på Åhaga, den här gången var det Bomässa. Som tur var så var vi tidiga och kunde gå runt på mässplatsen utan att trängas. Det fanns mycket att se på och även massa gott att provsmaka, det blev både korv, ost och rökt fisk med hem.Åhaga-huvud-2014

Loket-på-Åhaga

Kul att se så många fina montrar, alla olika arrangerade… inspirationen bara sprudlade.Ellos-ÅhagaEllos2-ÅhagaDrömmar-i-vitt-ÅhagaDrömmar-i-vitt-Åhaga-2Basturökeriet-ÅhagaTimmrad-stuga-Åhaga

Renskinn-på-bord-ÅhagaDukat-höstbord-Åhaga

Dukat-höstbord2-ÅhagaTomtar-ÅhagaDet är bara att erkänna, det är inte långt kvar till jul och ni måste hålla med om att dessa tomtar är för söta. Så när det börjar närma sig jul så åker jul dekorationerna fram med glädje, det är nog den enda tiden på året då jag har mycket färger framme… tomterött och mossgrönt, härligt.

Smaksinnenas-skafferi-ÅhagaPysselskafferiet2-ÅhagaPysselskafferiet3-ÅhagaPysselskafferiet-ÅhagaLekrum-Åhaga-2Lekrum-Åhaga-3Efter ett flera timmars besök på Åhaga med inspiration och fika även lek i lekrummet för M&M, så gick turen till en väldigt fin park i Borås Annelundsparken. Har aldrig varit där förut men har hört talas om den fina lekplatsen, så klart att vi måste testa den.

Milton-Annelundsparken4Milton-Annelundsparken5Millian-Annelundsparken6

Millian-Annelundsparken3Millian-Annelundsparken7Det var en härlig dag med fint väder och olika aktiviteter… både inspirerande för mig och lekar för de små.

Nu är det bara att se fram mot nästa helg, då är det Smaka på Åhaga. Det känns som om det är väldigt mycket aktiviteter på Åhaga som passar mig perfekt, så det är bara att ladda kameran och bege sig dit. Då kommer smaklökarna verkligen att få sitt lystmäte tillgodosett…

Ha en skön söndags eftermiddag!

Kram Birgitta

6 kommentarer

Kommentera
  1. Petra / Okt 12 2014 3:08 e m

    Oj, det verkar ha funnits mycket fint på mässan denna gången.

    • underbarahem / Okt 12 2014 3:33 e m

      Absolut, det var mycket… Inredning, mat, hantverk mm.

  2. Anna Wickström / Okt 12 2014 4:56 e m

    Jag var också där igår. Du har fått med 2 av mina återförsäljare på bild:) Drömmar i vitt och Pysselskafferiet.
    Den där Harlequin-tapeten från Ellos tyckte jag var jättesnygg!
    Köpte ett droppskydd till ugnen när det pöser över, lite korv, olivolja, blommor m.m.
    Kram Anna

    • underbarahem / Okt 12 2014 5:39 e m

      Missade jag dig eller var du där privat? Det var mycket att se och smaka på, mitt barnbarn Millian gillade verkligen de goda starka korvarna.
      Jag kollade in de mysiga fårskinnen… men det blev inga.
      Det är mysigt att gå på mässor…
      Kram Birgitta

  3. Jessica / Okt 13 2014 3:12 e m

    Så trevlig mässa på Åhaga! alltid får man lite nya tips o ideer/ ha en fin vecka Birgitta!kram Jessica

    • underbarahem / Okt 13 2014 5:07 e m

      Ja, det var väldigt trevligt, nu till helgen är det mat som gäller på Åhaga.
      Du får också ha en trevlig vecka!
      Kram Birgitta

Kommentera

KAMILLAS KAMERA -

mitt liv och mina dagar

Bloggäventyr med Bosse Lidén

Författare till romanen "Mina fotsteg i ditt hjärta", "Minnen som stannat kvar" och medförfattare till kåseriboken "Skimrande ögonblick - och dagar i grått". Alla tre böckerna går att köpa här på bloggen. Tryck på köp bok/böcker under min header och du får reda på viktig fakta. Dessutom finns det 33 st kategorier på bloggsmörgåsbordet. Förhoppningsvis hittar du något som tilltalar dig. Hjärtligt välkommen hit. Du får väldigt gärna lämna en trevlig kommentar. Tack för besöket.

Slagkraftigt Glen Snoddas!

Lifestyle of one Glen Snoddas.

att leva sin dröm

En blogg om att följa sitt hjärta och leva sin dröm - här skildrar vi livet på Lindö och utmaningen i att bli självförsörjande på en väglös ö. ❤️

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

